Τρίτη 23 Ιουλίου 2019

Φιλοξενώντας τον συγγραφέα Γιάννη Παπουλή!


Είστε έτοιμοι;  

....οικοδεσπότης: Θεόφιλος Γιαννόπουλος.
 
Ας αρχίσουμε λοιπόν την λογοτεχνική μας 'ανάκριση'...

Το έργο σου απευθύνεται σε αναγνώστες που…
...έχουν αισθητική και ωραίο γούστο.

Πόσο καιρό κράτησε η συγγραφή του έργου σου;
Σε ένα μήνα είχα ήδη τελειώσει τη συγγραφή. Το πρόβλημα ήταν το πριν και το μετά. Η έρευνα μου διήρκησε τουλάχιστον 3 μήνες προηγουμένως, είχα επισκεφτεί ο ίδιος το Εδιμβούργο και είχα συλλέξει πληροφορίες. Μου πήρε αρκετό καιρό για να σκιαγραφήσω τα πρόσωπα και την τελική πλοκή, αν και στην πορεία άλλαξαν πολλά απ’ τα αρχικά μου πλάνα. Από την άλλη μετά, όταν είχα τελειώσει και έπρεπε να γίνει η πρώτη επιμέλεια, έπρεπε να ήμουν ο πιο αυστηρής κριτής του εαυτού μου και να κατατεμαχίσω το ίδιο μου το έργο. Αρκετά δυσάρεστη διαδικασία, γιατί έκοψα πάρα πολλά και τώρα κλαίω -χαχαχα-.
 Γιατί πιστεύεις πως πρέπει να διαβάσει ένας αναγνώστης το έργο σου;
Μπορώ να σου πω λόγους για να μην το διαβάσει κάποιος, αν θες! Αν δεν έχει χιούμορ και αν δεν είναι δεκτικός στο καινούργιο. Το βιβλίο μου απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες. Ο αναγνώστης πάντως θα μάθει πολλά πιστεύω διαβάζοντας τον Παραμυθά, γιατί εμπλέκει πολλές πληροφορίες γενικής γνώσης, γεωγραφικές καθώς και μυθολογικές. Και κυρίως, είναι ένας γρίφος η όλη ιστορία, γιατί για να εντοπίσει ο αναγνώστης το δολοφόνο, θα πρέπει ο ίδιος να ζήσει αυτό το παραμύθι!

Γράφεις βασισμένος στις δικές σου αφορμές ή στις ανάγκες της αναγνωστικής αγοράς;
Πρώτα απ’ όλα γράφω από εσωτερική ανάγκη. Συχνά, τσαλαπατάω τον πρωταγωνιστή μου, Ίαν Μακέι, για να πω αυτά που εγώ θέλω, σεβόμενος βέβαια τη δική του προσωπικότητα. Επίσης, το να καταρτίσει κανείς μια πλοκή και να πάνε όλα καλά μέχρι το τέλος, χωρίς να υπάρχουν κενά, θεωρώ ότι είναι εξάσκηση του μυαλού, μια διαδικασία που λατρεύω! Από την άλλη όμως, δεν είμαι εκτός της εποχής, θέλω να είναι και ευανάγνωστο και καθότι είμαι νέος ακόμη, θέλω να προσαρμόζεται και στις ανάγκες της αγοράς για να είναι ευπώλητο. Άλλωστε, ποιον κοροϊδεύουμε; Όλοι όσοι γράφουμε, θέλουμε να διαβαστούμε.

Αν είχες το δικαίωμα να σου πραγματοποιηθεί μια λογοτεχνική ευχή, ποια θα ήταν αυτή;
Να σκοτώσω τον Jo Nesbo, γιατί είναι τόσο καλός που τον μισώ! Μετριέται για λογοτεχνική ευχή;
 
Σε επηρεάζουν οι κριτικοί βιβλίων και οι αναγνώστες με όσα θετικά ή αρνητικά σου μεταφέρουν για το έργο σου;
Όλες οι κριτικές είναι καλοδεχούμενες, καθώς κι εγώ τις αποζητώ. Ειδικά τις αρνητικές, τις μετρώ λιγάκι παραπάνω απ’ τις θετικές και είμαι ανοιχτός σε προτάσεις για βελτίωση.


Πόσο τελειομανής είσαι;
Μπα, καθόλου! Απλά αν δεν τηρήσεις το πρόγραμμα που έχουμε συμφωνήσει, αν δεν τοποθετηθεί η γραμμή εκεί που τη φαντάστηκα, αν δεν είναι σε σειρά όλα τα μαξιλάρια του καναπέ, αν δεν είναι η γραμματοσειρά όσο τρομακτική τη θέλω, αν δεν ταιριάζει εκείνο το πουκάμισο με εκείνο το παντελόνι και πολλά άλλα αν, θα γίνει ο Γ’ Παγκόσμιος! Είμαι τελειομανής λες; Μπα, καθόλου! -γέλια-

 Μελλοντικά σχέδια;
Ξεκούραση πάνω απ’ όλα για το καλοκαίρι. Όταν νιώσω έτοιμος, θα αρχίσω τη συγγραφή του δεύτερου βιβλίου μου, του οποίου η υπόθεση ήδη άρχισε να στριφογυρίζει στο μυαλό μου.




Σ' ευχαριστώ πολύ για την εξομολογητική σου συνέντευξη Γιάννη Παπουλή, κάθε επιτυχία εύχομαι στην λογοτεχνική σου διαδρομή!

  ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου