Τρίτη 23 Ιουλίου 2019

Φιλοξενώντας τον συγγραφέα Βασίλη Παπακώστα!



Είστε έτοιμοι;  


....οικοδεσπότης: Θεόφιλος Γιαννόπουλος.
Ας αρχίσουμε λοιπόν την λογοτεχνική μας 'ανάκριση'...

   
Το έργο σου απευθύνεται σε αναγνώστες που…


Το έργο μου απευθύνεται σε αναγνώστες που προσδοκούν να συναγάγουν συμπεράσματα και διδάγματα για τον άνθρωπο και τη ζωή, από τους τους ανθρώπους, που συναντάμε σήμερα, και από την ίδια τη ζωή τους, που μας διδάσκει πάρα πολλά. 



   Η ιστορία σου βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα; Κι αν ναι, σε ποια συγκεκριμένα;



 Η ιστορία μου βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα. Και συγκεκριμένα στα γεγονότα που έζησα ο ίδιος, ως φοιτητής της Νομικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και ως μουσικός εργαζόμενος στην Αθήνα, αλλά και σε αρκετά μέρη της Ελλάδας και του εξωτερικού κατά τα έτη 1972 έως 1983. 




   Ποιος ήρωας της πλοκής σε δυσκόλεψε στην ανάπτυξή του και γιατί;


 Κανένας ήρωας της πλοκής δεν με δυσκόλευσε στην ανάπτυξή του, γιατί όλοι οι ήρωες είναι πραγματικοί. Υπήρξαν, και μερικοί είναι ακόμη στη ζωή. Η μόνη δυσκολία ήταν, αν θα έπρεπε να γράψω όλες τις εκφάνσεις και τις λεπτομέρειες τις ζωής τους που γνώρισα, οι οποίες θα κατέστρεφαν ίσως την εικόνα τους.  Γιαυτό αποφάσισα να γράψω εκείνες τις λεπτομέρειες, που δημιουργούν την εικόνα που θέλω να τους δώσω, προκειμένου να βγάλω το συμπέρασμα, που μου έδωσε η προσωπικότητα και η ζωή τους.  Και αυτό το έκανα, για να καταλάβει και για να συγκινηθεί ο αναγνώστης από το παράδειγμά τους, που πάντοτε είναι ανθρώπινο και πολλές φορές είναι και τρυφερό.



    Πόσο καιρό κράτησε η συγγραφή του έργου σου;


Η συγγραφή του έργου μου αυτού κράτησε περίπου δυόμιση χρόνια, αλλά δεν το έγραφα συνεχώς. Είμαι μέλος τεσσάρων λογοτεχνικών ενώσεων και ασχολούμαι με εκδηλώσεις τους, (πεζογραφικές και ποιητικές) και με παρουσιάσεις λογοτεχνικών βιβλίων, οπότε ο ελεύθερος χρόνος μου είναι ελάχιστος. Αυτό βέβαια είναι εμπόδιο στη λογοτεχνική μου παραγωγή, αλλά δυστυχώς προς το παρόν, ίσως, δεν μπορώ να κάνω αλλιώς. 

Το βιβλίο σου γράφτηκε σε μία συνεχόμενη ή σε αποσπασματικές χρονικές περιόδους;



Το βιβλίο μου γράφτηκε όποτε αυτά τα δυόμιση τελευταία χρόνια είχα ελεύθερο χρόνο.




     Ποιο πραγματικό πρόσωπο  δε θα έβαζες ποτέ ως ήρωα/ηρωίδα ενός έργου σου;


Δε θα έβαζα ποτέ ως ήρωα/ηρωίδα ενός έργου μου το πρόσωπο εκείνο που δεν θα είχε να μου πει σπουδαία πράγματα με το λόγο και το έργο του.



   Γιατί πιστεύεις πως πρέπει να διαβάσει ένας αναγνώστης το έργο σου;

Πιστεύω πως πρέπει να διαβάσει ένας αναγνώστης το έργο μου, για να ανακαλύψει την ομορφιά της ψυχής κάποιων ανθρώπων που είναι δίπλα του, τον διδάσκουν τόσα πολλά, και ούτε ίσως και αυτοί οι ίδιοι της ομορφιάς τους αυτής δεν της δίνουν σημασία…




    Πού αφιερώνεις το βιβλίο σου;

Το βιβλίο μου το αφιερώνω στους νεότερους και σε εκείνους που αγαπούν τον άνθρωπο και θέλουν, και μπορούν, να σκύψουν μέσα του και να αντλήσουν το Θεό, που κρύβει στην ψυχή του.



    Ποιος από τους ήρωές σου θα ήθελες να είναι πραγματικός;

Όλοι οι ήρωές μου είναι πραγματικοί, γιαυτό και μου δίνουν σοφία με το καλό ή ακόμη και με το κακό παράδειγμά τους.

Συμφωνείς με την τιμή πώλησης του έργου σου; Πόση πιστεύεις πως θα έπρεπε να είναι;

Η τιμή πώλησης του έργου μου είναι καλή και συμφωνώ. Όμως σήμερα, με τις εφημερίδες μπορούμε και αγοράζουμε με 4,25 ευρώ τους μεγαλύτερους συγγραφείς και φιλόσοφους. Ποιος αναγνώστης θα ενδιαφερθεί να αγοράσει ένα δικό μου βιβλίο;

Αν είχες το δικαίωμα να σου πραγματοποιηθεί μια λογοτεχνική ευχή, ποια θα ήταν αυτή;

Η λογοτεχνική ευχή, που θα ήθελα να πραγματοποιηθεί για μένα, είναι να καταλάβουν οι αναγνώστες περισσότερα από αυτά που γράφω στα βιβλία μου.  Όχι γιατί γράφω δύσκολα πράγματα, αλλά γιατί ο καθένας διαβάζει, ακούει και καταλαβαίνει αυτά που τον ενδιαφέρουν και όχι ακριβώς αυτά που γράφει και θέλει να του πει ο συγγραφέας.


   Υπάρχουν έργα σου τα οποία ξανακοιτώντας στο παρελθόν, θα ήθελες να μην είχαν εκδοθεί;


Δεν υπάρχουν έργα μου που θα ήθελα να μην είχαν εκδοθεί.  Όμως όλα τα προηγούμενά μου έργα θα ήθελα να τα βελτιώσω σε νεότερες εκδόσεις, προσθέτοντας ή τροποποιώντας κάτι. Πάντα κάτι δεν είναι τέλειο, όσο και να προσπαθούμε…


Σε επηρεάζουν οι κριτικοί βιβλίων και οι αναγνώστες με όσα θετικά ή αρνητικά σου μεταφέρουν για το έργο σου;
Με επηρεάζουν θετικά οι κριτικοί βιβλίων και οι αναγνώστες με όσα θετικά ή αρνητικά μου μεταφέρουν για το έργο μου.  Για τί θεωρώ ότι είναι πολύτιμα όσα μου λένε ή γράφουν για το έργο μου. Αν βέβαια είναι κακοπροαίρετοι δεν τους λαμβάνω υπόψη μου.



Γράφεις βασισμένος στις δικές σου αφορμές ή στις ανάγκες της αναγνωστικής αγοράς;
Πάντοτε γράφω βασισμένος στις δικές μου αφορμές και ποτέ  στις ανάγκες της αναγνωστικής αγοράς. Αν όμως γίνω διάσημος, πράγμα το οποίο δεν πιστεύω, μπορεί να γράψω και κατά παραγγελία. Δεν ξέρω όμως αν θα έχει επιτυχία, όταν δεν είναι προϊόν γνήσιας έμπνευσης…




    Ποιες στιγμές αφιερώνεσαι στην συγγραφή;

Αφιερώνομαι στην συγγραφή, όταν έχω ξεκούραστο και καθαρό μυαλό.  Κυρίως τις πρωινές ώρες.



   Γνώρισέ μας τις δράσεις σου και το απωθημένο σου για κάτι που δεν κατάφερες ακόμη να κάνεις.

Οι εξωλογοτεχνικές και εκτός μουσικής δράσεις μου ήταν και συνεχίζουν λιγότερο (μετά τη συνταξιοδότησή μου) να είναι  η ενασχόλησή μου με τα νομικά. Υπήρξα δικηγόρος και μετέπειτα δικαστικός λειτουργός επί τριάντα και πλέον χρόνια. Το απωθημένο μου είναι ότι, παρά το ότι ξεκίνησα το 1986 δεν κατάφερα να τελειώσω το διδακτορικό μου στο Τμήμα του Ποινικού Δικαίου της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών.


Πόσο τελειομανής είσαι;
Είμαι τόσο τελειομανής, όσο μου επιτρέπουν οι συνθήκες και ο χρόνος περαίωσης του κάθε έργου.




    Μελλοντικά σχέδια;

Τα μελλοντικά μου σχέδια είναι, να είμαι καλά για να χαρώ την πρόοδο των τεσσάρων μου παιδιών, καθώς και την αναγνώριση (ίσως) του λογοτεχνικού μου έργου, η οποία και αν δεν έρθει, δεν χάθηκε και ο κόσμος…



Σ' ευχαριστώ πολύ για την εξομολογητική σου συνέντευξη αγαπητέ μας συγγραφέα Βασίλη Παπακώστα, κάθε επιτυχία εύχομαι στην λογοτεχνική σου διαδρομή!


  ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ 

Ο ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ γεννήθηκε στην Αθήνα το 1946. Αποφοίτησε από το Οικονομικό Τμήμα της ΑΣΟΕΕ το 1972 και από τη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1977. Άσκησε τη δικηγορία έως το 1983, οπότε, κατόπιν εξετάσεων, διορίστηκε ως Ειρηνοδίκης. Κατά τα φοιτητικά του χρόνια απασχολήθηκε επαγγελματικά με τη μουσική και τη στιχουργία. Το 2014 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Λεξίτυπον η ποιητική συλλογή του με τίτλο Αποσπάσματα (Συνείδησης – Αυτογνωσίας – Ελπίδας). Το 2015 από τον ίδιο εκδοτικό οίκο κυκλοφόρησε η ποιητική του συλλογή με τίτλο Σκιρτήματα (Αγάπης – Ομορφιάς – Προσπάθειας). Ο πρώτος τόμος του βιογραφικού μυθιστορήματος με τίτλο Αναζητώντας Φως κυκλοφόρησε σε πρώτη αυτοέκδοση το 2016 και σε δεύτερη έκδοση το 2018 από τον εκδοτικό οίκο Ανάτυπο. Αυτός είναι ο δεύτερος τόμος.

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου