Παρασκευή 24 Μαΐου 2019

Φιλοξενώντας τον συγγραφέα Θάνο Κουλουβάκη!

Είστε έτοιμοι;  

....οικοδεσπότης: Θεόφιλος Γιαννόπουλος.
Ας αρχίσουμε λοιπόν την λογοτεχνική μας 'ανάκριση'... 

Το έργο σου απευθύνεται σε αναγνώστες που…

Το έργο μου απευθύνεται σε όλους τους αναγνώστες και όλες τις αναγνώστριες. Θεωρώ ότι αν κάποιος γράφει για λίγους, τότε χάνεται η ουσία της λογοτεχνίας και της Ποίησης που αγαπώ. Τα έργα μας θα έπρεπε να είναι για όλους! Έτσι κι εγώ, στο Scelus, αποτυπώνοντας δικά μου βιώματα μέσω διηγημάτων και ποιημάτων, είχα ως βασικό σκοπό να τα μοιραστώ με οποιονδήποτε επιθυμεί να το διαβάσει. 

Πόσο καιρό κράτησε η συγγραφή του έργου σου;

Η συγγραφή του τελευταίου μου βιβλίου διήρκησε περίπου δύο χρόνια. Μέσα σε αυτά τα χρόνια, βέβαια, έγραψα αρκετά διηγήματα και ποιήματα· ωστόσο, αυτά που επέλεξα για το βιβλίο μού ξυπνούν αναμνήσεις και σκέψεις, τις οποίες ήθελα να μοιραστώ.

Το βιβλίο σου γράφτηκε σε μία συνεχόμενη ή σε αποσπασματικές χρονικές περιόδους;

Θα έλεγα ότι γράφτηκε - ως επί το πλείστον - σε αποσπασματικές χρονικές περιόδους. Κι αυτό ήταν δική μου επιλογή. Από τη μια πλευρά, η δημιουργία του μού πήρε δύο χρόνια· αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα σε σχέση με τον αριθμό των σελίδων. Όμως, από την άλλη, υπάρχει υλικό από διάφορες φάσεις της καθημερινότητας μου και από διαφορετικές πτυχές του ίδιου μου του ψυχισμού. Συνεπώς, θεωρώ ότι καλώς άφηνα χρονικά διαστήματα να περνούν. Αυτό μου έδωσε χρόνο και συγκέντρωση προκειμένου να δημιουργήσω.


Ποιο πραγματικό πρόσωπο δε θα έβαζες ποτέ ως ήρωα/ηρωίδα ενός έργου σου;

Νομίζω ότι το «ποτέ» είναι μεγάλη λέξη, την οποία δύσκολα χρησιμοποιώ. Ωστόσο, θα απέφευγα να χρησιμοποιήσω τους γονείς μου· τουλάχιστον ως προφανείς ήρωες ή ηρωίδες. Δηλαδή, σαφώς και ορισμένοι ήρωες/ηρωίδες έχουν στοιχεία από τους γονείς μου - ακόμη και στο τελευταίο μου βιβλίο· εν τούτοις, δεν νομίζω ότι θα παρουσίαζα ξεκάθαρα ως ήρωα έναν από τους γονείς μου.

Γιατί πιστεύεις πως πρέπει να διαβάσει ένας αναγνώστης το έργο σου;

Καλή ερώτηση. Θεωρώ ότι αν κάποιος τη βρίσκει με το να προβληματίζεται ή να
ακούει τους προβληματισμούς άλλων και θέλει να διεισδύσει σε έναν εντελώς
διαφορετικό κόσμο, ο οποίος ταυτόχρονο βρίσκεται μέσα στον δικό μας, τότε καλό θα ήταν να διαβάσει το βιβλίο μου. Γνωρίζω ότι αυτό που λέω ακούγεται αμφιλεγόμενο ίσως είναι. Όμως δεν μπορώ να βρω άλλου είδους επιχειρήματα για αυτήν την ερώτηση.

Πού αφιερώνεις το βιβλίο σου;

Όπως λέω στην αρχή του βιβλίου, το αφιερώνω «σε κάθε απρόσωπη απόγνωση».
Όμως, θα ήθελα να το αφιερώσω επίσης σε όλους τους ανθρώπους που με αγαπούν πραγματικά.

Αν είχες το δικαίωμα να σου πραγματοποιηθεί μια λογοτεχνική ευχή, ποια θα ήταν αυτή;

Θα ήθελα, πραγματικά, να με διαβάζουν άνθρωποι που νιώθουν την ψυχή μου. Θα ήθελα να ξέρω ότι οι αναγνώστες και οι αναγνώστριες αντιλαμβάνονται όλα αυτά που θέλω να πω μέσα από τα ποιήματα και τα διηγήματα μου. Αυτό, βέβαια, δεν ξέρω αν μετριέται σαν ευχή· διότι είμαι σίγουρος ότι πολλές και πολλοί το έχουν καταφέρει.

Σε επηρεάζουν οι κριτικοί βιβλίων και οι αναγνώστες με όσα θετικά ή αρνητικά σου μεταφέρουν για το έργο σου;

Αναπόφευκτα οι κριτικές θεωρώ ότι μας επηρεάζουν σε ένα βαθμό. Εγώ σαν
άνθρωπος επιτρέπω σε οποιαδήποτε κριτική να με επηρεάσει περισσότερο. Ίσως είναι καταστροφικό ενίοτε· ωστόσο, όλη μας η ύπαρξη είναι (αυτο)καταστροφική.

Γράφεις βασισμένος στις δικές σου αφορμές ή στις ανάγκες της αναγνωστικής αγοράς;

Κατ' αρχάς ξεκίνησα να γράφω για εμένα· και για χρόνια έγραφα πραγματικά μόνο για εμένα. Επομένως, είναι αδιανόητο να γράψω για τις ανάγκες κάποιου άλλου. Θεωρώ ότι είναι υποκριτικό στο κάτω - κάτω ένα δικό μου δημιούργημα να καταλήξει να είναι ένα τυποποιημένο προϊόν, κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της αγοράς. Ούτε εγώ δεν θα διάβαζα τον εαυτό μου.
 
Ποιες στιγμές αφιερώνεσαι στην συγγραφή;

Στη συγγραφή αφιερώνομαι όποτε έχω ανάγκη να το κάνω. Διότι μου έχει τύχει να γράφω απλώς καθισμένος στο γραφείο μου το απόγευμα - ενώ απολαμβάνω έναν υπέροχο καφέ. Ωστόσο, μου έχει τύχει να γράφω τύφλα μεθυσμένος μέσα σε αμάξι. Να πω ότι δεν οδηγούσα εγώ!

Μελλοντικά σχέδια;

Θα ήθελα να γνωρίσω τον κόσμο. Είτε αυτό σημαίνει να τον ταξιδέψω, είτε να μιλήσω με ανθρώπους, είτε να φωτογραφίσω, είτε να βιώσω καινούργιες εμπειρίες· είτε όλα μαζί. Νομίζω το «όλα μαζί» με καλύπτει περισσότερο. Κι έτσι - αν συμβεί αυτό - είμαι βέβαιος ότι θα είμαι ικανοποιημένος από τη ζωή μου. Δε θέλω να φτάσω κάποια στιγμή, να κοιτάξω πίσω και να μη δω τίποτα.



Σ' ευχαριστώ πολύ για την εξομολογητική σου συνέντευξη Θάνο Κουλουβάκη, κάθε επιτυχία εύχομαι στην λογοτεχνική σου διαδρομή!



 ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ

Ο Θάνος Κουλουβάκης γεννήθηκε το 1997 στην Αθήνα. Σπουδάζει στο τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης, στο Ρέθυμνο. Αφοσιώθηκε από μικρή ηλικία στη λογοτεχνία - τόσο ως αναγνώστης όσο και ως δημιουργός. Στα εφηβικά του χρόνια ξεκίνησε την ενασχόλησή του με την αρθρογραφία, η οποία συνεχίζεται μέχρι και σήμερα.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου