Παρασκευή 24 Μαΐου 2019

Φιλοξενώντας την ποιήτρια Άντρη Ιωάννου!

Είστε έτοιμοι;  

....οικοδεσπότης: Θεόφιλος Γιαννόπουλος.
Ας αρχίσουμε λοιπόν την λογοτεχνική μας 'ανάκριση'... 


Το έργο σου απευθύνεται σε αναγνώστες που…
Το βιβλίο μου απευθύνεται σε αναγνώστες που δεν εφησυχάζουν. Που ψάχνουν για απαντήσεις που πιθανόν να τους οδηγήσουν σε νέα ερωτήματα. Απευθύνεται σε όσους δεν ικανοποιούνται με την γνώση που τους δόθηκε και αναζητούν την εσωτερική γαλήνη.

Η ιστορία σου βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα; Κι αν ναι, σε ποια συγκεκριμένα;
Κοινότυπη ίσως η απάντηση, αλλά αφορμή υπήρξε μια ιστορία αγάπης που δεν είχε αίσιο τέλος. Αν και άμεσα δεν αναφέρονται γεγονότα, εκτός ίσως από ελάχιστες περιπτώσεις, η πλειοψηφία των ποιημάτων καταπιάνεται με συναισθήματα και σκέψεις, που σαφώς και αφορμή είχαν κάποια γεγονότα.


Πόσο καιρό κράτησε η συγγραφή του έργου σου;
Το βιβλίο γράφτηκε στο διάστημα Αύγουστος – Νοέμβριος του 2018. Για να φτάσω όμως στην εξωτερίκευση όλων αυτών των συναισθημάτων και σκέψεων, για να βρω επιτέλους την δύναμη να καταγράψω αυτό που βλέπετε, έπρεπε να περάσω από την κόλαση της κατά μέτωπο σύγκρουσης με ότι ήμουν, ή καλύτερα, με έκαναν να πιστεύω ότι είμαι. Και αυτό μου πήρε χρόνια.

Το βιβλίο σου γράφτηκε σε μία συνεχόμενη ή σε αποσπασματικές χρονικές περιόδους;
Όπως σας είπα και πιο πάνω, το βιβλίο προέκυψε την περίοδο Αυγούστου με Νοέμβριο του 2018, όταν το χάος που επικρατούσε μέσα μου άρχισε να καταλαγιάζει, και την θέση του έπαιρνε μια απίστευτη ηρεμία και δύναμη.  Ήταν αυτή την συγκεκριμένη περίοδο, που όλες αυτές οι σκέψεις, τα συναισθήματα, τα βιώματα, σαν χείμαρρος αναζητούσαν διέξοδο.

Γιατί πιστεύεις πως πρέπει να διαβάσει ένας αναγνώστης το έργο σου;
Πολύ καλή ερώτηση. Σε ότι κάνω, αναζητώ πάντα την χρησιμότητα. Έτσι και στην περίπτωση αυτή, πέραν της δικής μου κάθαρσης, πείστηκα από δικούς μου ανθρώπους πως ίσως μέσα από το βιβλίο αυτό κάποια άτομα βοηθηθούν να ξεφύγουν από την  κόλαση στην οποία βρίσκονται.

Πού αφιερώνεις το βιβλίο σου;  
Στο Θεό.

Συμφωνείς με την τιμή πώλησης του έργου σου; Πόση πιστεύεις πως θα έπρεπε να είναι;
Η τιμή του βιβλίου είναι 8 ευρώ, με την οποία και συμφωνώ.

Αν είχες το δικαίωμα να σου πραγματοποιηθεί μια λογοτεχνική ευχή, ποια θα ήταν αυτή;
Θα ήθελα να συναντήσω τον Κωνσταντίνο Καβάφη. Πέραν του ότι τον θεωρώ τον μεγαλύτερο έλληνα ποιητή και ένα από τους σημαντικότερους ανά το παγκόσμιο, θα ήθελα να του πω πως, όταν αντιληφθείς τα τοίχοι που άλλοι έκτισαν γύρω σου, η ευθύνη σου να τα γκρεμίσεις γίνεται μονόδρομος. Διαφορετικά δεν πρόκειται να ζήσεις ποτέ στο φως, όπως αρμόζει στον καθένα μας.

Σε επηρεάζουν οι κριτικοί βιβλίων και οι αναγνώστες με όσα θετικά ή αρνητικά σου μεταφέρουν για το έργο σου;

Οτιδήποτε καλοπροαίρετο όχι μόνο το δέχομαι, αλλά και το εκτιμώ. Γιατί με βοηθά να βελτιώνομαι. Τώρα, κακίες και άλλα παρόμοια, δεν με αγγίζουν πλέον.

Γράφεις βασισμένη στις δικές σου αφορμές ή στις ανάγκες της αναγνωστικής αγοράς;
Λόγω ιδιοσυγκρασίας κάνω, και κατ’ επέκταση γράφω, μόνο οτιδήποτε με εκφράζει. Πρέπει να το νοιώθω. Ποτέ κατά παραγγελία! Είναι σαν να μου στερούν το οξυγόνο όταν μου λένε πρέπει να κάνεις αυτό! Αν εμένα δεν μου λέει κάτι, ξέχασε το!  

Ποιες στιγμές αφιερώνεσαι στην συγγραφή;
Η έμπνευση μπορεί να έρθει οπουδήποτε και οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Όμως, οι στιγμές που πραγματικά η σκέψη μπορεί να με τροφοδοτήσει είναι το βράδυ πριν τον ύπνο. Όταν επικρατεί η απόλυτη ησυχία. Ηρεμία.

Γνώρισέ μας τις δράσεις σου και το απωθημένο σου για κάτι που δεν κατάφερες ακόμη να κάνεις.
Δεν ασχολούμαι με κάτι συστηματικά. Νοιώθω πίεση αν πω για παράδειγμα ότι κάθε Δευτέρα στις 8 το βράδυ θα πηγαίνω γυμναστήριο. Είμαι πάρα πολύ αυθόρμητο άτομο. Παρορμητικό. Έτσι, αν το Σάββατο που είμαι σπίτι, το πρωί που θα σηκωθώ νοιώσω την επιθυμία να πάω μια βόλτα στη θάλασσα, θα πάω. Όχι όμως προγραμματισμένα.

Πόσο τελειομανής είσαι;
Απίστευτα! Είμαι σαν στρατιώτης όταν αναλάβω να φέρω εις πέρας κάτι! Στο πανεπιστήμιο, στην Κοινωνιολογία, όταν υπήρχαν ομαδικές εργασίες, ακόμη και τα κομμάτια που αναλάμβαναν άλλοι τα έλεγχα σχολαστικά για να διορθώσω οτιδήποτε δεν με ικανοποιούσε. Μάλλον έχει να κάνει και με το πόσο αγχωτικό άτομο είμαι! Το τελευταίο διάστημα πάντως έχω αλλάξει αρκετά. Έχω χαλαρώσει γιατί έχω συνειδητοποιήσει πως μπορείς να κάνεις καλά την δουλειά σου και με λιγότερο άγχος και δείχνοντας περισσότερη εμπιστοσύνη στους συνεργάτες σου.


Μελλοντικά σχέδια;
Δεν κάνω. Καλά να είμαστε, αλλά αφήνω τα πράγματα να μου δείχνουν την κατεύθυνση. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν είμαι άνθρωπος της δράσης. Κάθε άλλο! Όταν θέλω κάτι πολύ, κινώ γη και ουρανό για να το πετύχω! Αλλά σχέδια του τύπου θα πάω διακοπές εκεί, ή μέσα στο επόμενο διάστημα θα παντρευτώ κλπ, δεν κάνω.

Σ' ευχαριστώ πολύ για την εξομολογητική σου συνέντευξη Άντρη Ιωάννου, κάθε επιτυχία εύχομαι στην λογοτεχνική σου διαδρομή!


 ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ


Η Άντρη Ιωάννου, της Ιφιγένειας, γεννήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ΄70  σ΄ένα χωριό της επαρχίας Λευκωσίας σήμερα κατεχόμενο. Μετά την αποφοίτηση της από το Λύκειο Παλλουριώτισσας, ακολούθησαν οι σπουδές στην Φαρμακευτική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στην Κοινωνιολογία στο Πανεπιστήμιο Κύπρου. Είναι ακόμη κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στον τομέα της Πολιτικής Υγείας και Σχεδιασμού Υπηρεσιών Υγείας. Εργάζεται ως Φαρμακοποιός στο κυπριακό δημόσιο. Έχει ιδιαίτερη αδυναμία στα σκυλιά της, ενώ αρκετό χρόνο αφιερώνει και για τα δέντρα της.
Η ποίηση προέκυψε στη ζωή της ως αποτέλεσμα της ανάγκης της να εξωτερικεύσει όλα αυτά που νοιώθει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου