Τρίτη 12 Αυγούστου 2014

Καλώς τα παιδιά τα ΑΝΑΙΣΘΗΤΑ




Καλησπέρα Φίλοι μου.

Ξεκινώντας το άρθρο μου να ξεκαθαρίσω πως είμαι ενάντια σε κάθε είδους επεκτατικό πόλεμο, βία και ρατσισμό. Δηλώνω υπέρμαχος της ελευθερίας και της Δημοκρατίας. Αποδέχομαι και υποδέχομαι κοντά μου κάθε είδους  άτομα, ανεξαρτήτως  εθνικότητας, φύλου, χρώματος, θρησκείας, ιδεών, αρκεί να υπάρχει αμοιβαίος ΣΕΒΑΣΜΟΣ.

Μιας και συστηθήκαμε ας προχωρήσουμε.

Πόλεμο έχουμε δίπλα μας, το μπαρούτι και το αίμα στην Γάζα μας έχουν στοιχειώσει, και όσες εικόνες μας μεταφέρονται από εκεί είναι όλες τους τραγικές. Ως λαός έχουμε από ανέκαθεν πιστεύω το συναίσθημα της ανθρωπιάς και της συμπαράστασης, κάνοντας ο καθένας μας ότι μπορεί (ή ότι θέλει) για να γνωστοποιήσει αυτή την αδικία ή να απαλύνει τον πόνο των θυμάτων.

Κι εδώ έρχεται η αυτοκριτική του εάν κάναμε όλα όσα μπορούσαμε και τι ακόμη είμαστε διατεθειμένοι να κάνουμε γι’ αυτό το σκοπό.

Ωστόσο μες σ’ αυτό το χαλασμό έπεσαν στην αντίληψη μου πλήθος φωτογραφιών που παρουσιάζουν διαμελισμένα πτώματα και ακρωτηριασμένα κορίτσια και αγόρια με μια παρεμφερή λεζάντα από κάτω τους (ή πάνω τους, ανάλογα τι θέλει να προάγει ο εκάστοτε): 

«ΓΙΑ ΝΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΘΕΙΤΕ»

Επειδή τυχαίνει να ευαισθητοποιούμαι πριν καν φτάσει στο σημείο κάποιος να μου δείχνει τέτοιες εικόνες (γιατί αυτά που απεικονίζει δεν εύχομαι σε ΚΑΝΕΝΑΝ να τα πάθει, ούτε στον χειρότερο εχθρό μου)επικαλούμαι τους Ανθρώπους που επικροτούν τέτοιες δημοσιεύσεις στα κοινωνικά δίκτυα , να μου εξηγήσουν τα παρακάτω:

-         Ποια ισορροπημένη Ψυχή πιστεύετε ότι περιμένει να δει αυτές τις εικόνες φρίκης για να ενεργήσει όπως οφείλει;

-         Μήπως με αυτές τις σκηνές βοηθάτε στο να εθιστεί ο κόσμος στις σκληρές εικόνες και σταδιακά είτε να τις αποστρέφεται είτε να τις συνηθίζει;

-         Έτσι τιμάτε τους νεκρούς; Με την οικειοποίηση του πόνου για την αναγνώριση της… δραστηριοποίησης σας;

-         Θέλετε να στρέψετε την προσοχή της κοινής γνώμης σοκάροντάς την; Πόσο σίγουροι είστε πως δε γίνεστε το ίδιο βίαιοι με την βόμβα που σκότωσε τον νεκρό που απεικονίζετε, σκοτώνοντας τις ψυχές όσων παιδιών τύχει ν’ αντικρίσουν την ανάρτηση σας;

…γιατί το σοκ που επικαλείστε μπορεί  κάλλιστα να βρει εύφορο έδαφος στο μυαλό ενός παιδιού που τυχαία σας διαβάσει (και μην μου πείτε πως ελέγχετε ποιος σας διαβάζει ή ότι προσέχετε ακόμη και αυτούς που αναπαράγουν την εικόνα σας) γεμίζοντας τα συγχρόνως  με  τρόμο και ψυχολογικά τραύματα!!

Εκτός εάν νομίζετε πως με τέτοιες επαναλαμβανόμενες αναρτήσεις είστε αμέτοχοι στο «ρεύμα» που δημιουργείται από άτομα που από αρνητές του πολέμου μετατρέπονται σε ηδονιστές του πόνου, αναζητώντας ολοένα και περισσότερες αιματοβαμμένες φωτογραφίες…

Εκτός εάν πιστεύετε πως με μια εικόνα είστε ικανοί να νίψετε τα χέρια σας και να λέτε μετά στα εγγόνια σας πως βοηθήσατε να σταματήσει ο πόλεμος.

Με την ίδια λογική προτείνω να βοηθήσετε το κοινό καλό αναπαράγοντας φωτογραφίες με τα διαμελισμένα σώματα φίλων σας ή συγγενών από τροχαίο δυστύχημα, με απώτερο σκοπό οι αναγνώστες να σοκαριστούν και να σταματήσουν τα αυτοκινητιστικά ατυχήματα.

Και γιατί όχι, να μας δώσετε και εικόνες από θανόντες οικείους σας με τη σύριγγα στο χέρι για να σταματήσουμε την νεολαία μας από το να παίρνει ναρκωτικά.

Και ούτω καθεξής.

…ή μήπως η αυτοπροβολή και η παρουσίαση των σκοπών σας και των έργων  σας συνάδει μια χαρά με την εκμετάλλευση μιας τέτοιας κατάστασης;

Άλλωστε με μια τέτοια ανάρτηση τι περισσότερο προσφέρετε από τον καναπέ σας απ’ ότι εγώ, ο γείτονας, ο άγνωστος στο δρόμο; Έχετε καταλάβει πως χρειάζεται δράση και όχι λόγια;  Μια πορεία σε κάθε πόλη, επιστολές διαμαρτυρίας σε αρμόδιους φορείς εντός και εκτός συνόρων, συγκέντρωση ρούχων, φαρμάκων, τροφίμων, η ενίσχυση οικονομικά,  ηθικά, -ακόμη και εθελοντικά-, οργανισμών όπως «ΟΙ ΓΙΑΤΡΟΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ», πιστεύω πως είναι πιο δραστικό από κάθε σοκαριστική εικόνα.

Αυτές είναι οι απόψεις μου και αυτά τα ερωτηματικά μου. Εύχομαι κάθε Φίλος ή Φίλη που έχει αντίθετη άποψη να επικοινωνήσει μαζί μου και πολιτισμένα να μου εξηγήσει –και αν είναι δυνατόν εφόσον κάνω λάθος, να με μεταπείσει-, πως μια τέτοια πράξη όπως είναι η διασπορά βίαιων εικόνων, είναι ηθικά και πρακτικά σωστή.

Σας ευχαριστώ.

ΥΓ. Δε μπορώ να γράψω ποίημα γι’ αυτή την γενοκτονία, γιατί όσα διαδραματίζονται εκεί δεν χωρούνε σε λέξεις….

Η Ψυχή πονάει.

Θεόφιλος Γιαννόπουλος
Φωτογραφία: Από την ιστοσελίδα στο facebook των ΓΙΑΤΡΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Βοηθείστε όλοι το έργο των ΓΙΑΤΡΩΝ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου