Τρίτη 20 Ιουλίου 2021

Φιλοξενώντας την συγγραφέα Εύη Δουργούτη!

Είστε έτοιμοι;

 Οικοδεσπότης: Θεόφιλος Γιαννόπουλος

 Βιογραφικό
Η Εύη Δουργούτη γεννήθηκε το 1992. Είναι απόφοιτος του Παιδαγωγικού τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Είναι παντρεμένη κι έχει δύο κόρες. Από πολύ μικρή αγαπούσε τη λογοτεχνία και πειραματιζόταν με διάφορες μορφές γραπτού λόγου. Διηγήματά της έχουν συμπεριληφθεί σε συλλογικές εκδόσεις. "Ο χορός της φωτιάς" και "Μια στιγμή ακόμα" κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Πνοή.
 

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

1.     Το έργο σου απευθύνεται σε αναγνώστες που…

Όσον αφορά τα μυθιστορήματα, σε αναγνώστες που τους αρέσει να ταξιδεύουν σε παλαιότερες εποχές με ένα βιβλίο! Το παιδικό μου βιβλίο απευθύνεται σε μικρούς και μεγάλους «Θυμούληδες» με σκοπό να δείξει ότι αφενός είναι φυσιολογικό να νιώθουμε θυμό κάποιες φορές αφετέρου οφείλουμε να μάθουμε να τον διαχειριζόμαστε ώστε να μη βλάπτουμε πρώτα τον εαυτό μας κι έπειτα τους γύρω μας!

 

2.     Η ιστορία σου βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα; Κι αν ναι, σε ποια συγκεκριμένα;

Το πρώτο μου μυθιστόρημα με τίτλο «Ο χορός της φωτιάς» είναι εξολοκλήρου μυθοπλασία. Το δεύτερο, με τίτλο «Μια στιγμή ακόμα» είναι εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα. Συγκεκριμένα, οτιδήποτε σχετίζεται με την παιδική ηλικία του πρωταγωνιστή μου, του Χρήστου, είναι αληθινό!

 

3.     Ποιος ήρωας της πλοκής σε δυσκόλευσε στην ανάπτυξή του και γιατί;

Ο Χρήστος Ιγνατιάδης, πρωταγωνιστής του «Μια στιγμή ακόμα». Όπως προείπα, οτιδήποτε αφορά την παιδική του ηλικία είναι αληθινό. Από εκεί και πέρα –κι ευτυχώς για τον πραγματικό Χρήστο- η ζωή αποφάσισε να του δείξει το καλό της πρόσωπο κι επομένως δεν υπήρχε κάτι «συνταρακτικό» για την ιστορία μου. Ήταν το σημείο που έπρεπε να μπλέξω τη μυθοπλασία για να βγει το αποτέλεσμα που είχα στο μυαλό μου αλλά και να φροντίσω ώστε η συμπεριφορά του αλλά και οι αντιδράσεις του σε καταστάσεις να ταιριάζουν με το χαρακτήρα του πραγματικού Χρήστου!

 

4.     Πόσο καιρό κράτησε η συγγραφή του έργου σου;

 

Το πρώτο μου βιβλίο γράφτηκε σε 8 μήνες! Το δεύτερο σε 22 μήνες καθώς  έκανα μεγάλα διαλείμματα ενδιάμεσα!

 

5.     Το βιβλίο σου γράφτηκε σε μία συνεχόμενη ή σε αποσπασματικές χρονικές περιόδους;

Το πρώτο γράφτηκε συνεχόμενα. Το δεύτερο γράφτηκε αποσπασματικά καθώς το ξεκίνησα έγκυος στη δεύτερη κόρη μου, αυτό νομίζω τα λέει όλα για την καθυστέρηση της ολοκλήρωσής του!

6.     Ποιο πραγματικό πρόσωπο  δε θα έβαζες ποτέ ως ήρωα/ηρωίδα ενός έργου σου;

 

Εμένα! Θα ήμουν μία πολύ βαρετή ηρωίδα!

7.     Γιατί πιστεύεις πως πρέπει να διαβάσει ένας αναγνώστης το έργο σου;

Δεν ξέρω αν υπάρχει «πρέπει», θα ήθελα πάντως να το διαβάσει γιατί του κέντρισε το ενδιαφέρον για οποιοδήποτε λόγο και φυσικά να φανεί τελικά αντάξιο των προσδοκιών του!

 

8.     Πού αφιερώνεις το βιβλίο σου;

 

Και στα δύο μυθιστορήματά μου έχω βάλει αφιερώσεις, το πρώτο στην αδερφή μου και το δεύτερο στη μητέρα μου! Το παιδικό μου βιβλίο, το οποίο σχετίζεται με τη διαχείριση του θυμού, είναι αφιερωμένο σε κάθε «Θυμούλη»!

 

9.     Ποιος από τους ήρωές σου θα ήθελες να είναι πραγματικός;

Ο Χρήστος, ο πρωταγωνιστής του «Μια στιγμή ακόμα» ήταν αληθινός. Και είμαι πολύ τυχερή που τον γνώρισα γιατί διδάχτηκα πολλά πράγματα κοντά του, κυρίως την αγάπη και τη συγχώρεση! Δυστυχώς, απεβίωσε το 2013, εύχομαι όμως, ανάμεσα στα αστέρια που βρίσκεται, να χαμογελάει και να είναι περήφανος για εμένα!

 

10.   Συμφωνείς με την τιμή πώλησης του έργου σου; Πόση πιστεύεις πως θα έπρεπε να είναι;

Νομίζω πως τα βιβλία γενικότερα θα έπρεπε να έχουν πιο προσιτές τιμές. Η περίοδος που διανύουμε είναι δύσκολη σε όλους τους τομείς της ζωής μας, επομένως τα βιβλία ως διδακτικό αλλά και ψυχαγωγικό μέσο, θα έπρεπε να είναι ευκολότερα προσβάσιμα σε όλο το αναγνωστικό κοινό.

 

11.  Αν είχες το δικαίωμα να σου πραγματοποιηθεί μια λογοτεχνική ευχή, ποια θα ήταν αυτή;

Να αγαπηθούν πάρα πολύ τα βιβλία μου από ένα πολύ μεγάλο αναγνωστικό κοινό!

 

12.  Υπάρχουν έργα σου τα οποία ξανακοιτώντας στο παρελθόν, θα ήθελες να μην είχαν εκδοθεί;

Όχι, ήμουν πλήρως συνειδητοποιημένη όταν υπέγραψα για την έκδοσή τους και δεν το μετάνιωσα στιγμή!

 

13.  Σε επηρεάζουν οι κριτικοί βιβλίων και οι αναγνώστες με όσα θετικά ή αρνητικά σου μεταφέρουν για το έργο σου;

Σαφώς και χαίρομαι πάρα πολύ όταν διαβάζω θετικά σχόλια για το έργο μου, με τιμάει και με συγκινεί πολύ κάθε θετική κριτική, ωστόσο προσπαθώ να παραμένω προσγειωμένη και να μην ενθουσιάζομαι. Τα αρνητικά σχόλια τα οποία είναι τεκμηριωμένα είναι καλοδεχούμενα και αφορμή για διόρθωση και βελτίωση!

 

14.  Γράφεις βασισμένος στις δικές σου αφορμές ή στις ανάγκες της αναγνωστικής αγοράς;

Γράφω βασισμένη στις δικές μου ανάγκες, γράφω κάτι που εγώ σαν αναγνώστρια θα ήθελα να διαβάσω!

 

15.  Ποιες στιγμές αφιερώνεσαι στην συγγραφή;

Κυρίως το βράδυ, όταν όλοι κοιμούνται κι επικρατεί ησυχία! Μου αρέσουν όμως και τα ήσυχα μεσημέρια, αν και είναι πιο σπάνια!

 

16.  Γνώρισέ μας τις δράσεις σου και το απωθημένο σου για κάτι που δεν κατάφερες ακόμη να κάνεις.

Αυτή την περίοδο διαβάζω! Τόσο για το μεταπτυχιακό μου πάνω στη Δημιουργική Γραφή όσο και για τις επιμορφώσεις που παρακολουθώ σχετικές με την εκπαίδευση! Όταν τα ολοκληρώσω, θα ήθελα να εξειδικευτώ και στη συνέχεια να ασχοληθώ με την επιμέλεια και τη διόρθωση κειμένων, με ενθουσιάζει η ιδέα γιατί θεωρώ πως είναι μεγάλη πρόκληση το να γίνει σωστή δουλειά ώστε να βγει το επιθυμητό αποτέλεσμα!

17.  Πόσο τελειομανής είσαι;

Αρκετά θα έλεγα, σε σημείο που αν κάτι δε βγει όπως το θέλω, προτιμώ να το παρατήσω και να το ξεχάσω παρά να το παιδεύω και τελικά να μην είμαι ευχαριστημένη με το τελικό αποτέλεσμα!

18.  Μελλοντικά σχέδια;

Έχω ολοκληρώσει ήδη το επόμενο μυθιστόρημά μου, το οποίο ευελπιστώ να βρει το δρόμο του σύντομα. Έχω ξεκινήσει ήδη μια νέα ιστορία που απ’ ό, τι φαίνεται όμως θα αργήσει να ολοκληρωθεί, γιατί μία άλλη –αληθινή και πολύ ενδιαφέρουσα- βρέθηκε στο δρόμο μου και είναι μεγάλη πρόκληση η αποτύπωσή της στο χαρτί!

Θεόφιλος Γιαννόπουλος: Πάντα επιτυχίες σου εύχομαι στην λογοτεχνική σου διαδρομή Εύη Δουργούτη!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου