Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2021

Φιλοξενώντας την συγγραφέα Γεωργία Μπακλή-Γούλα!


Είστε έτοιμοι;
Οικοδεσπότης: Θεόφιλος Γιαννόπουλος

Βιογραφικό

Η Γεωργία Μπακλή-Γούλα με καταγωγή από τη Χίο, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Με σπουδές νηπιαγωγού ειδικής αγωγής, βρήκε τον δρόμο να εκφράσει με τον καλύτερο τρόπο την αγνή αγάπης της προς τα παιδιά.

Μόνιμη ενασχόληση της τα βιβλία, η μουσική και ο εθισμός με τη γαλήνη της θάλασσας και του λιογέρματος. Δεν άργησε να στραφεί στην συγγραφή, ο Thomas Hardy, η Emily Bronde και ο Stephen King, κατάφεραν να ξυπνήσουν την πένα της. Ξεκίνησε με δειλά βήματα στην αρχή να δημοσιεύει δοκίμια στο προσωπικό της blog και αργότερα σε άλλα, ακόμη και σε ερασιτεχνικές ομάδες. Παρακολούθησε δύο σεμινάρια δημιουργικής γραφής και αρκετές παραστάσεις θεάτρου. Αυτά ήταν αρκετά για να την εμπνεύσουν να δημιουργήσει το πρώτο της βιβλίο «Οι πέντε δρόμοι του Έρωτα», το οποίο κυκλοφορεί από τις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή.

 

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

1.     Το έργο σου απευθύνεται σε αναγνώστες που…

Αγαπάνε τις ιστορίες που δημιουργούνται από μεγάλα και δυνατά συναισθήματα, που μπορούν μέσα απ’ αυτές  να αφεθούν και να ταξιδέψουν.

2.     Η ιστορία σου βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα; Κι αν ναι, σε ποια συγκεκριμένα;

«Οι πέντε δρόμοι του Έρωτα δεν βασίζεται σε αληθινά γεγονότα, αλλά σε μυθοπλαστικά γεγονότα, όμως οι πέντε κεντρικοί ήρωες είναι υπαρκτές προσωπικότητες, που αγαπώ ιδιαίτερα.

 

3.     Ποιος ήρωας της πλοκής σε δυσκόλευσε στην ανάπτυξή του και γιατί;

Όλη η διαδικασία δημιουργίας των χαρακτήρων χρειάζεται επιμονή και υπομονή για να ολοκληρωθεί αλλά και μετέπειτα η ιστορία σου για να έχει το αποτέλεσμα που επιθυμείς. Για μένα ο ήρωας που ίσως με δυσκόλεψε λίγο περισσότερο ήταν ο Εμμανουήλ, αλλά στο τέλος έγινε ο αγαπημένος μου.

4.     Πόσο καιρό κράτησε η συγγραφή του έργου σου;

Χρειάστηκε αρκετός καιρός, γιατί ξεκίνησε η συγγραφή του συγκεκριμένου βιβλίου από τα εφηβικά μου χρόνια, έγινα ένα με αυτό το συγγραφικό εγχείρημα. Ήταν η πρώτη ολοκληρωμένη προσπάθεια, ταυτίστηκα πολύ μαζί της και παρόλο που υπήρχαν και αλλά βιβλία σε αναμονή θεώρησα  ότι μ’ αυτή  την ιστορία που αγάπησα πολύ, ήθελα να με γνώριζε το αναγνωστικό κοινό. Μετά απ’ αυτό αποφάσισα ότι η ιδέα της συγγραφής θα ήταν κάτι που ήθελα να το κάνω επαγγελματικά.

5.     Το βιβλίο σου γράφτηκε σε μία συνεχόμενη ή σε αποσπασματικές χρονικές περιόδους;

Κατά τα εφηβικά χρόνια ολοκληρώθηκε από εμένα, παρόλο αυτά, όταν αποφάσισα να το εκδώσω, έκανα κάποιες αλλαγές, κάποιες αναπροσαρμογές… γιατί μιλούσα για πολλά συναισθήματα, τα οποία όπως είναι λογικό  λόγω ηλικίας δεν τα είχα ζήσει και μετέπειτα μπόρεσα να εμπλουτίσω, να τα αναλύσω με μεγαλύτερη ευκολία.

6.     Ποιο πραγματικό πρόσωπο  δε θα έβαζες ποτέ ως ήρωα/ηρωίδα ενός έργου σου;

Αν  κάποιος άνθρωπος μου δώσει έναυσμα για έμπνευση, θα χρησιμοποιήσω την μορφή ή το χαρακτήρα του. Οπότε δεν υπάρχει κάποιος/ α  που δεν  θα σκιαγραφούσα σε κάποια ιστορία, αρκεί να έχει την προϋπόθεση που πρωτοανέφερα. Μου αρέσουν οι ιδιαίτεροι άνθρωποι που έχουν μια πολύπλευρη προσωπικότητα, με πολλές εναλλαγές στο τρόπο που φέρονται  και κινούνται.  Με αυτό τον τρόπο, σου αφήνουν χώρο να τους ανακαλύψεις εσύ… Όλες τις πλευρές τους ακόμη και τις αρνητικές ή και σκοτεινές, αυτές που τις ξέρουν λίγοι άνθρωποι από το περίγυρο τους. Με ιντριγκάρει να ανακαλύπτω χαρακτήρες που έχουν πρώτο έως και τρίτο επίπεδο στο ψυχισμό τους.  


7.     Γιατί πιστεύεις πως πρέπει να διαβάσει ένας αναγνώστης το έργο σου;

Ο εκάστοτε αναγνώστης/στρια που θα αγοράσει το βιβλίο μου, θα ταξιδέψει όμορφα, σε διάφορα μέρη αλλά θα απορροφηθεί από τα συναισθήματα των ηρώων και από την ίδια την ιστορία… Θα είναι μια ευχάριστη διαδρομή που θα τον χαλαρώσει από την πίεση της καθημερινότητας.

 

8.     Πού αφιερώνεις το βιβλίο σου;

Οι πέντε δρόμοι του έρωτα, είναι αφιερωμένο στον πατέρα μου, που απεβίωσε πριν τρία χρόνια, ήταν πάντα συνοδοιπόρος τις σκέψεις και στα όνειρα μου. Ήταν εκείνος που πίστεψε πρώτος σε μένα και η απώλεια του με σημάδεψε και γι’ αυτό αποφάσισα να του αφιερώσω το βιβλίο και θέλω να πιστεύω ότι από κει ψηλά θα με καμαρώνει και θα είναι περήφανος για μένα, που ξεκίνησα να υλοποιώ το όνειρο μου.

 

9.     Ποιος από τους ήρωές σου θα ήθελες να είναι πραγματικός;

Η ιστορία αυτή  είναι κατασκεύασμα της φαντασίας μου, όμως αυτά τα πέντε άτομα είναι συγκεκριμένα και πιστεύω ότι θα αντιδρούσαν έτσι σε παρόμοιες καταστάσεις. Τους εκτιμώ ιδιαιτέρως και με ενέπνευσαν οι προσωπικότητες τους οπότε αποφάσισα να είναι εκείνοι που θα πλαισίωσαν το βιβλίο μου και θα έμπλεκα το πραγματικό με το φανταστικό.

 

10.   Συμφωνείς με την τιμή πώλησης του έργου σου; Πόση πιστεύεις πως θα έπρεπε να είναι;

 

Θα ήταν πραγματική χαρά για μας, τους συγγραφείς να μπορούμε να δίνουμε δωρεάν τα βιβλία μας, έτσι ώστε να τα διαβάσει περισσότερος κόσμος. Δυστυχώς όμως είναι ένας τρόπος διαβίωσης για τους συγγραφείς, για τους ανθρώπους που πραγματικά ασχολούνται με αυτό και το αγαπούν. Οπότε η τιμή είναι κάτι διαφορετικό για το καθένα, υπάρχουν άνθρωποι για τους οποίους μπορεί να φαίνεται πολύ υψηλή ή χαμηλή. Για εμένα είναι η τιμή που με βοηθήσει στην επόμενη έκδοση του νέου βιβλίου μου.

 

11.  Αν είχες το δικαίωμα να σου πραγματοποιηθεί μια λογοτεχνική ευχή, ποια θα ήταν αυτή;

 

Θα ήθελα ο κόσμος να αγκαλιάσει και τα επόμενα μου βιβλία, με την ίδια αγάπη αν όχι και μεγαλύτερη από την αυτή που αγκάλιασε το πρώτο βιβλίο μου. Θα ήθελα να συνεχίσω να προσφέρω τις ιστορίες μου και μέσα από αυτές να δίνω την δυνατότητα στο κόσμο να ταξιδεύει και γιατί όχι να μεταφραστούν αργότερα τα βιβλία μου και στην αγγλική γλώσσα, έτσι ώστε να βρίσκονται σε βιβλιοπωλεία παγκοσμίως.

 

12.  Υπάρχουν έργα σου τα οποία ξανακοιτώντας στο παρελθόν, θα ήθελες να μην είχαν εκδοθεί;

 

Έχω εκδώσει μόνο ένα βιβλίο και είμαι πολύ περήφανη γι’ αυτό, νιώθω ότι με ολοκληρώνει οπότε όχι και ευελπιστώ αυτό να είναι κάτι που δεν θα αισθανθώ ούτε στο μέλλον.

 

13.  Σε επηρεάζουν οι κριτικοί βιβλίων και οι αναγνώστες με όσα θετικά ή αρνητικά σου μεταφέρουν για το έργο σου;

Η κριτική είτε αρνητική είτε θετική, εμένα προσωπικά με βοηθάει να γίνομαι καλύτερη στην συγγραφική μου πορεία. Θεωρώ ότι μέσα από μια κριτική κάθε είδος σε βοηθάει να ανακαλύπτεις συνεχώς αδυναμίες σου και να τις  εξαλείπτεις ή να ανακαλύπτεις περισσότερες δυνατότητες που έχεις και θα  μπορέσουν να φωτιστούν στην επόμενη συγγραφική σου δημιουργία.

 

14.  Γράφεις βασισμένος στις δικές σου αφορμές ή στις ανάγκες της αναγνωστικής αγοράς;

Γράφω αναλόγως  με το τι θέλω να πω την κάθε φόρα μέσα την ιστορία μου. Αντλώ έμπνευση από το κάθε τι γύρω μου, πολλές φορές επηρεάζομαι από τα γεγονότα τα οποία υπάρχουν στην επικαιρότητα με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διάφορες ιστορίες, θετικές ή αρνητικές. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι στις μέρες μας έχουν την ανάγκη να νιώσουν ότι αυτό το όποιο βιώνουν μπορεί να αποτυπωθεί σε μια ιστορία και να ταυτιστούν μ’ αυτήν.  Γι’ αυτό και εγώ αφήνω την ψυχή μου ελεύθερη να δημιουργεί ιστορίες που θα αγαπηθούν για την αλήθεια αλλά και τα συναισθήματα που θα βγαίνουν μέσα από την πλοκή του εκάστοτε βιβλίου μου.

15.  Ποιες στιγμές αφιερώνεσαι στην συγγραφή;

Είναι περίεργο το ταξίδι της συγγραφής μπορεί να σε πάρει μαζί του, σε οποιαδήποτε στιγμή της ζωής σου. Επιδιώκω να έχω σταθερό πρόγραμμα και αυτό με βοηθάει. Ασχολούμαι 4- 5 ώρες με ότι αφορά την συγγραφή καθημερινά, αλλά καμιά φορά μπορεί να βρίσκομαι κάπου έξω, πχ. στην θάλασσα, σε κάποιο μαγαζί και να συμβεί κάποιο γεγονός που να μου δώσει το έναυσμα να δημιουργήσω μια νέα ιστορία, εκείνη κιόλας την στιγμή.

 

16.  Γνώρισέ μας τις δράσεις σου και το απωθημένο σου για κάτι που δεν κατάφερες ακόμη να κάνεις.

Παλιότερα ασχολιόμουν με τις ερασιτεχνικές θεατρικές ομάδες μπροστά ως «ηθοποιός» και στα παρασκήνια, ήταν μια απίστευτη εμπειρία που θα ήθελα να επιστρέψω κάποτε. Επίσης θα ήθελα να ταξιδέψω παντού αλλά κυρίως στην Αμερική, να γνωρίσω κάθε σπιθαμή της. Θέλω να την ανακαλύψω γιατί με μαγεύει η επιβλητικότητα των πόλεων της, αλλά και  που καταφέρει να ενώνει όλες τους κουλτούρες του κόσμου με τόση ευκολία.

17.  Πόσο τελειομανής είσαι;

Είμαι αρκετά τελειομανής. Πολλές φορές με δόση υπερβολής, θεωρώ ότι πρέπει να δίνω το καλύτερο που μπορώ. Και κάθε φορά που ολοκληρώνω κάτι και το ξανά κοιτάω, θεωρώ ότι μπορώ πάλι να προσθέσω και κάτι άλλο, οπότε με οδηγεί σ’ ένα φαύλο κύκλο. Παρόλα αυτά με κάνει να νιώθω όμορφα… γιατί γνωρίζω ότι αυτό που προσφέρω στον κόσμο αλλά και στον ίδιο μου τον εαυτό ίσως να είναι το καλύτερο που θα μπορούσα. Με κάνει να νιώθω ότι για αυτό το λόγο αξίζει κάποιος να ασχοληθεί μαζί του.

18.  Μελλοντικά σχέδια;


Σε λίγο καιρό θα εκδοθεί το δεύτερο μου βιβλίο από τις Πρότυπες Εκδόσεις Πηγή. Το θέμα που πραγματεύεται το συγκεκριμένο βιβλίο είναι η γυναίκεια εκδίκηση και πως μέσα από αυτή οι άνθρωποι αλλάζουν και τις περισσότερες φορές αυτοκαταστρέφονται και διαλύουν ότι πιο όμορφο υπάρχει μέσα τους αλλά και στο περιβάλλοντος τους. Επίσης βρίσκομαι στην συγγραφή του τρίτου μου βιβλίου και αδημονώ να βγει στην κυκλοφορία και να το διαβάσει το αναγνωστικό κοινό. Μετέπειτα έχω μια σειρά από ιδέες στο αρχείο μου επειδή η ίδια η ζωή, μου προσφέρει απλόχερα υλικό για να δημιουργώ συνεχώς και χωρίς σταματημό που συγκρατώ σε σημειώσεις και θα ήθελα να πραγματοποιηθούν και τις μοιραστώ με τον κόσμο
μελλοντικά.

 

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ.

Θεόφιλος Γιαννόπουλος: Πάντα επιτυχίες σου εύχομαι στην λογοτεχνική σου διαδρομή Γεωργία Μπακλή-Γούλα!

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου