Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2018

Ανακρίνοντας τον Γιώργο Δάμτσιο και τον Μάριο Δημητριάδη!

Συγγραφείς του βιβλίου "Στη γέφυρα των χαμένων ψυχών"!

Είστε έτοιμοι;

....οικοδεσπότης: Θεόφιλος Γιαννόπουλος
 Ας αρχίσουμε λοιπόν την λογοτεχνική μας ανάκριση 
σχετικά με το βιβλίο "Στη γέφυρα των χαμένων ψυχών"....


Στη γέφυρα των χαμένων ψυχών
Πόσο καιρό κράτησε η συγγραφή του έργου σας; Ποιες ώρες συνήθως αφιερώνεστε στην εξομολόγησή σας στο χαρτί;

Μάριος Δημητριάδης (Μ.Δ.): Η συγγραφή του κράτησε περίπου δύο μήνες και μερικούς διάσπαρτους μήνες αργότερα η διόρθωσή του.  

Γιώργος Δάμτσιος (Γ.Δ.): Εγώ θα απαντήσω στο δεύτερο μισό του ερωτήματος: και οι δύο είμαστε αρκετά πολυάσχολοι, με πολλά και διάφορα πράγματα να τρέχουν ταυτόχρονα. Παλιότερα, ο χρόνος που αφιερώναμε στη συγγραφή ήταν αρκετός. Πλέον είναι “όσος προλάβουμε” και πάλι λέμε ευχαριστώ!

Ποιο πραγματικό πρόσωπο  δε θα βάζατε ποτέ ως ήρωα/ηρωίδα του  έργου σας;

Γ.Δ. Για μένα η απάντηση είναι εύκολη: δεν θα έβαζα
ποτέ κανένα υπαρκτό πρόσωπο! Προσπαθώ πάντα όλοι οι ήρωές μου να είναι 100% προϊόντα της φαντασίας μου. Αυτό με εξυπηρετεί τεχνικά, κυρίως στα θέματα ανάπτυξης χαρακτήρων και πλοκής, αφού δεν επηρεάζομαι από λεπτομέρειες που θα γνώριζα εκ των προτέρων για κάποιον. Με αυτόν τον τρόπο, οι χαρακτήρες μου γίνονται “μοναδικοί” και καθορίζουν αυτοί τα γεγονότα. 

Μ.Δ. Εγώ από την άλλη πλευρά ενώ χρησιμοποιώ κυρίως φανταστικούς χαρακτήρες, σε κάποιους από αυτούς βάζω κι ένα μικρό μέρος του εαυτού μου. Είναι κάτι που μου βγαίνει ασυναίσθητα μερικές φορές όταν ταυτίζομαι με τον χαρακτήρα που γράφω εκείνη την περίοδο. 

Γ.Δ. Αυτό που λέει πάντως ο Μάριος δεν μπορώ να το αρνηθώ ούτε κι εγώ. Κάθε ήρωάς μας έχει κι ένα κομματάκι από εμάς, τροποποιημένο προφανώς για τις ανάγκες τις εκάστοτε ιστορίας.

Είμαι Τζίνι: Ποια  λογοτεχνική ευχή θέλετε να σας πραγματοποιήσω;

Μ.Δ. Να διάβαζαν όλοι στη χώρα μας λογοτεχνία του φανταστικού… ή μια καινούρια κιθάρα που έβαλα στο μάτι; χαχαχα




Υπάρχουν έργα σας τα οποία ξανακοιτώντας στο παρελθόν, θα θέλατε να μην είχαν εκδοθεί;

Μ.Δ. Σαφώς και όταν γυρνάω πίσω βλέπω την γραφή μου και πιστεύω ότι κάτι θα μπορούσα να το είχα γράψει καλύτερα. Ωστόσο επειδή κάθε βιβλίο αποτυπώνει όλη τη ψυχολογία που είχα εκείνο το διάστημα και πώς εκείνη επηρέασε τον τρόπο που έγραψα την ιστορία, δεν θα άλλαζα τίποτα. Κάθε βιβλίο είναι μια εικόνα της εκάστοτε περιόδου και πρέπει να μένει αναλλοίωτο και όπως ήταν ακριβώς. 

Γ.Δ. Λίγο πολύ θα πω κι εγώ ό,τι και ο Μάριος: κάθε φορά που ανατρέχω σε παλιότερη κυκλοφορία μου, ανακαλύπτω ότι πλέον θα μπορούσα να την έχω γράψει καλύτερα. Ωστόσο, η απάντησή μου είναι ξεκάθαρα “όχι”. Κάθε έργο αντιπροσωπεύει τη στιγμή που βγήκε και νιώθω χαρά που έχω δώσει σε αυτό το απόλυτο των τότε δυνατοτήτων μου.

Σας επηρεάζουν οι κριτικοί βιβλίων και οι αναγνώστες με όσα θετικά ή αρνητικά σας μεταφέρουν για το έργο σας;

Γ.Δ. Μπορώ εύκολα να απαντήσω και για τους δύο μας, αφού είναι κάτι που το έχουμε συζητήσει με τον Μάριο. Στην αρχή, επηρεαζόμασταν κάπως περισσότερο. Φαντάζομαι ότι είναι το φυσιολογικό. Πλέον το κάνουμε αρκετά λιγότερο –ενδεχομένως και ελάχιστα. Γνωρίζουμε ότι έχουμε προσπαθήσει για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και νιώθουμε γεμάτοι με τον εαυτό μας. Έχουμε αντιληφθεί εξάλλου πως, οτιδήποτε και να κάνεις, πάντα θα υπάρχουν και θετικές και αρνητικές γνώμες. Αυτό δεν ισχύει πάντα για όλα όσα έχουν να κάνουν με τον άνθρωπο;

Γράφετε βασισμένοι στις δικές σας αφορμές ή στις ανάγκες της αναγνωστικής αγοράς;

Μ.Δ. Και εγώ και ο Γιώργος κάνουμε πάντα αυτό που μας ευχαριστεί. Αυτό που γράφεις πρέπει να αρέσει πρώτα σε σένα. Δεν γράφεις βιβλίο σύμφωνα με τις τάσεις αλλά βάσει των ενδιαφερόντων σου. Με αυτό τον τρόπο θεωρούμε ότι βγαίνει κάτι αυθεντικό και όχι κάτι τυποποιημένο.

Το απωθημένο σας για κάτι που δεν καταφέρατε ακόμη να κάνετε:

Γ.Δ. Δεν θα το έλεγα απωθημένο, αλλά “στόχο” και αυτό είναι μια έκδοση στο εξωτερικό. Μου αρέσει να βάζω τον πήχη ψηλά, δίνει νόημα σε οτιδήποτε και να κάνω! Και μια τέτοια έκδοση, θα είναι η απόλυτη επιβεβαίωση ότι κάτι γίνεται καλά. 

Μ.Δ. Συμφωνώ απόλυτα με τον Γιώργο και αυτό που αποκόμισα μέχρι στιγμής από αυτά που κάνουμε είναι ότι τίποτα δεν είναι αδύνατο.

Πόσο τελειομανείς είστε;

Γ.Δ. Να και κάτι ακόμα που έχουμε κοινό με τον Μάριο. Αμφότεροι είμαστε πάρα πολύ. Όπως προανέφερα, θέλουμε να αφήνουμε το οτιδήποτε να φεύγει από τα χέρια μας όσο το δυνατόν καλύτερο μπορούσαμε να το κάνουμε, έτσι ώστε να νιώθουμε ικανοποιημένοι με τους εαυτούς μας. Με αυτόν τον τρόπο έχεις κερδίσει ήδη την ηθική σου ικανοποίηση, που τη θεωρώ σημαντικότατη.

Τα μελλοντικά σας σχέδια;

Μ.Δ. Εδώ και αρκετό καιρό ετοιμάζουμε κάτι με τον Γιώργο το οποίο θα κυκλοφορήσει πολύ σύντομα. Δουλέψαμε πάρα πολύ και είμαστε πολύ περήφανοι γι’ αυτό καθώς θεωρούμε ότι δεν έχει γίνει ποτέ κάτι παρόμοιο. Σύντομα θα δείτε περί τίνος πρόκειται. 

Γ.Δ. Ο Μάριος έκανε ένα μικρό teaser από το πιο μεγαλεπήβολο σχέδιό μας μέχρι τώρα. Εγώ θα το πάω ακόμα μακρύτερα και θα πω ότι ήδη σκεφτόμαστε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε μετά από αυτό, έτσι ώστε να ξεπεράσουμε και πάλι τους ίδιους μας τους εαυτούς!


Σας ευχαριστώ πολύ Γιώργο και Μάριε για την λογοτεχνική σας εξομολόγηση, κάθε επιτυχία εύχομαι στο συγγραφικό σας έργο!
-Με όλη τη θετική μου ενέργεια,
  Θεόφιλος Γιανννόπουλος 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου