Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2017

Ανακρίνοντας την Τζένη Κουκίδου!



Είστε έτοιμοι;



Οικοδεσπότης: Θεόφιλος Γιαννόπουλος
 


…πόσες φορές συναντήσατε άραγε στη ζωή σας ανθρώπους τους οποίους νιώθετε Φίλους οικείους, παρόλο που ήσασταν μέχρι πριν λίγο άγνωστοι;


Αυτή είναι και η περίπτωση της Τζένης Κουκίδου, που από το 2013 που ανταμώσαμε την αναφέρω πάντα ως παράδειγμα προς μίμηση ανιδιοτελής αφιέρωσης στον πολιτισμό. Αιτία; Το γεγονός πως δίνει πάντοτε βήμα και φωνή στον εκάστοτε καλλιτέχνη μες από την πολιτιστική της ιστοσελίδα, Koukidaki.


Κι αυτό, γιατί πρόκειται για έναν Άνθρωπο αυθόρμητο, που ανταποδίδει το σεβασμό σου και μισεί τα ημίμετρα και την στασιμότητα.


Έτσι, τη μια στιγμή θα γνωρίσεις την φιλοξενία της σε  συνέντευξη που θα αφορά το έργο σου και την επόμενη  θ’ ανακαλύψεις και θ’ απολαύσεις την επαγγελματική της ενασχόλησή με το θέατρο. Κατόπιν, θα ταξιδέψεις μες από τη φωνή της στις παρουσιάσεις λογοτεχνικών έργων ή και θα συνεργαστείς μαζί της σε επιμέλεια του επόμενου βιβλίου σου.


Γιατί αυτή είναι η φύση των ταλαντούχων προσωπικοτήτων άλλωστε, να είναι ανήσυχοι και δημιουργικοί....

Μα αρκετά μίλησα εγώ για την ίδια.

Καλώς ήρθες Τζένη στον λογοτεχνικό μας περίπατο. 


Βιογραφικό Τζένης Κουκίδου

Γεννήθηκα στην Αθήνα. Μεγάλωσα στον Πειραιά. Κοντά στη θάλασσα που τόσο αγαπώ. 

Η καλλιτεχνική φύση μου με οδήγησε να σπουδάσω φωτογραφία στη Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών στο ΤΕΙ Αθηνών, αφού πρώτα είχα διδαχθεί Διακόσμηση, Γραμμικό και Ελεύθερο Σχέδιο, Υαλογραφία και Ψηφιδογραφία. Λατρεύω τις χειροτεχνίες και οτιδήποτε έχει σχέση με την τέχνη. Αυτή είναι η βάση μου και ο μεγάλος μου έρωτας. Και την συναντάω παντού τριγύρω. Όπως και όλοι εσείς.


Αυτά τα στοιχεία ήταν η κινητήρια δύναμη που με οδήγησε να φτιάξω τη δική μου σελίδα και να μαζέψω σε ένα μέρος όλες εκείνες τις εκφράσεις, σχόλια, κριτικές, αναμνήσεις, εντυπώσεις που μοίραζα σε διάφορα σημεία του απέραντου διαδικτύου. Εξάλλου, ένας αεικίνητος άνθρωπος σαν εμένα δε μπορεί να χαλαρώνει και να αδρανεί. Γι’ αυτό μου αρέσει τόσο πολύ η θάλασσα. Γιατί μου μοιάζει. Κι εκείνη, όπως κι εγώ, δε μένει ποτέ ακίνητη.

Τρόπος επικοινωνίας:  Συχνά, μου αρέσει να εκφράζομαι δημόσια γράφοντας στο προφίλ μου στο facebook, στο google+, στο twitter, αλλά πρώτα από όλα στο koukidaki, http://koukidaki.blogspot.gr



Ας αρχίσουμε λοιπόν την λογοτεχνική μας ανάκριση ....



1. Γνώρισέ μας Τζένη τις δράσεις σου και το απωθημένο σου για κάτι που δεν κατάφερες ακόμη να κάνεις.
Χμ. Ελπίζω να έχετε χρόνο. (Γέλιο με πλατύ χαμόγελο -ίσως λίγο παιχνιδιάρικο)
Τα τελευταία επτά έτη δημοσιεύω τις κριτικές μου εντυπώσεις για τα βιβλία που διαβάζω, τις ταινίες που βλέπω και τις παραστάσεις που παρακολουθώ στο koukidaki. Ή τουλάχιστον, έτσι ξεκίνησα να κάνω γιατί στην πορεία των χρόνων, κι αφού το Κουκιδάκι μου αγαπήθηκε κι απέκτησε φανατικούς φίλους, ενσωματώθηκαν εκεί συνεντεύξεις δημιουργών-συγγραφέων-καλλιτεχνών, μόνιμες θεματικές στήλες, συνεργασίες με αρθρογράφους-συντάκτες και άλλα.
Κατά συνέπεια, οι δραστηριότητές μου δεν αφορούν μόνο στην ανάγνωση λογοτεχνικών έργων ή στην θέαση πολιτιστικών και στην σύνταξη κριτικών κειμένων αλλά επεκτείνονται σε ό,τι αφορά στον πολιτισμό και ποικίλουν: παρακολουθώ εικαστικά δρώμενα κι εκθέσεις, επιμελούμαι λογοτεχνικά έργα (τόσο πεζογραφίας και ποίησης όσο και θεατρικά), λαμβάνω μέρος σε παρουσιάσεις βιβλίων προλογίζοντας... έχω διασκευάσει έργα, έχω υπάρξει πρώτος αναγνώστης για φίλους συγγραφείς, έχω ηχογραφήσει λογοτεχνικές και πολιτιστικές συζητήσεις και τις έχω μεταφέρει στο «χαρτί», κ.ά. Συν ότι, από την πρώτη μέρα ως σήμερα, ασχολούμαι αποκλειστικά με τον ιστότοπο (σχεδιασμός, θέματα, αναρτήσεις, κολάζ εικόνων που συνοδεύουν τις αναρτήσεις, εκμάθηση κώδικα, δημιουργία banner, κ.ο.κ.).
Κατά συνέπεια, η ζωή μου μοιράζεται ανάμεσα σε παρουσιάσεις βιβλίων, θεατρικές, κινηματογραφικές ή εικαστικές αίθουσες, σε αναγνώσεις βιβλίων (ξεψάχνισμα το λέω γιατί δεν είμαι και ο μέσος αναγνώστης), σε συγγραφή κειμένων με εντυπώσεις και σκιαγραφήσεις έργων και σε όλα τα άλλα που έρχονται (καλώς), με βρίσκουν και εισβάλουν μαγικά στην καθημερινότητά μου. Όπως συνέβη πρόσφατα με τη Λέσχη Ανάγνωσης Λογοτεχνικών Έργων του Open Theater art (όπου η γράφουσα είναι υπεύθυνη), στα πλαίσια της οποίας, κάθε Σάββατο μαζευόμαστε στο χώρο μια παρέα βιβλιόφιλων και μοιραζόμαστε εντυπώσεις, θυμόμαστε βιβλία που πέρασαν από τα μάτια μας, γνωρίζουμε καινούρια, διαγωνιζόμαστε (κι όμως!), ανταλλάσσουμε απόψεις, μαθαίνουμε, αλλά κυρίως διευρύνουμε τους ορίζοντές μας και γινόμαστε καλύτεροι (γιατί έτσι συμβαίνει πάντα μέσα από την αλληλεπίδραση).
Παράλληλα, αγαπώ τον εθελοντισμό σε κάθε μορφή του και πιστεύω στη δύναμη της προσφοράς. Έτσι, όποτε έχω τη δυνατότητα, βοηθώ με δωρεές βιβλίων βιβλιοθήκες ανά την Ελλάδα, αναρτώ στο ιστολόγιο ανάλογες πολιτιστικές δράσεις, κ.ά.
Συνειρμικά, κι αφού κατάφερα ό,τι αγαπώ περισσότερο να το κάνω καθημερινότητα άρα δεν το 'χω απωθημένο, η ευχή και ζητούμενό  μου επικεντρώνονται στο να μεγαλώσει πολύ πολύ το koukidaki μου. Κατά τα άλλα, υπάρχουν χιλιάδες πράγματα που δεν έχω κάνει και θα ήθελα κάποια στιγμή -και θα επιδιώξω προφανώς- αλλά μη κουράζω.
2. Φήμες λένε πως η μέρα σου έχει 30 ώρες, αληθεύει; Είναι επειδή σε παρασέρνει το μεράκι και η αγάπη σου προς τον πολιτισμό ή αν δεν τελειώσεις αυτό που αναλαμβάνεις, τότε… σκας;!
Είναι αλήθεια. Ή τουλάχιστον θα έπρεπε, για να είμαι σε θέση να διαθέτω περισσότερο χρόνο σε όλες αυτές τις δραστηριότητες και ασχολίες.
Για το δεύτερο σκέλος... είναι και τα δύο μαζί σε συνδυασμό. Όταν αγαπάς κάτι και δεν το αντιμετωπίζεις ως εξαναγκασμό ή πάρεργο είναι εύκολο να παρασυρθείς, να υπερβείς σε χρόνο και ενέργεια.

3. Γιατί φιλοξενείς αρθρογράφους που συμμετέχουν με ψευδώνυμα;
Ο στόχος μου είναι όλοι οι συνεργάτες κειμενογράφοι μου να υπογράφουν με το όνομά τους ώστε να υπάρχει εγκυρότητα, αλήθεια, σοβαρότητα κι ευθύνη. Υπάρχουν όμως κάποιοι άνθρωποι εκεί έξω που δεν επιθυμούν τη δημοσιότητα ή για λόγους ανωτέρας βίας αναγκάζονται να εκφραστούν με ψευδώνυμο.
Στο koukidaki υπάρχουν δύο τέτοιοι συντάκτες όμως παρόλο που αναγκαστήκαμε να καταφύγουμε στο ψευδώνυμο είναι αυθεντικοί, εξίσου αληθινοί και υπεύθυνοι -και να είστε σίγουροι περί αυτού.
4. Πόσο τελειομανής είσαι;
Πολύ!
Και ως προς το koukidaki αλλά και γενικότερα, με όποιο project καταπιαστώ θέλω να είμαι άψογη, αλάνθαστη και διαβασμένη.

5. . Έχεις κάνει λάθη;
Μόνο η αδράνεια είναι λάθος.

6. Η μεγαλύτερη χαρά που έχεις πάρει από το πολιτιστικό έργο που συνεισφέρεις;
Η ανταπόκριση.
Όσο τρελό κι αν ακούγεται, πέρα από τα καλά λόγια, τις βραβεύσεις, την επισκεψιμότητα του ιστότοπου και όλα τα άλλα, ευτυχώ όταν το έργο μου βρίσκει συνοδοιπόρους.

7. Μελλοντικά σχέδια για το Koukidaki;
Ιδέες υπήρχαν και υπάρχουν πολλές. Κάποιες έχουν ήδη υλοποιηθεί ή μπαίνουν σιγά σιγά σε ράγες, όμως δε μπορώ να σας πω τίποτα περισσότερο. Όπου υπάρχει μεράκι και όρεξη υπάρχει και προοπτική, αρκεί να είσαι αυθεντικός (δήθεν έχουμε πολλούς) και δημιουργικός.

Σ’ ευχαριστώ πολύ Τζένη, κάθε επιτυχία εύχομαι στο πολιτιστικό και κοινωνικό σου έργο!

Με όλη τη θετική μου ενέργεια,
Θεόφιλος Γιανννόπουλος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου