Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

...παρουσίαση της Κατερίνας Ραμανδάνη

 ...έργα, σκέψεις και όνειρα της Κατερίνας Ραμανδάνη...
Λογοτεχνικό Βιογραφικο:
Γεννήθηκα στην Αθήνα το 1969. Μεγάλωσα όμως κυρίως στην Θεσ/νίκη ενώ η καταγωγή μου είναι από το Πευκοχώρι της Χαλκιδικής. Μετά το λύκειο σπούδασα στο ΕΛΚΕΠΑ στον προγραμματισμό και απέκτησα το ECDL ενώ στη συνέχεια την πιστοποίηση παρακολούθησης προγράμματος στο Καποδιστριακό (ΕΚΠΑ) της Αθήνας πάνω στην Δημιουργική γραφή. 

Γνωρίζω πολύ καλά την αγγλική διάλεκτο, λίγο την ιταλική και ασχολούμαι με την ποίηση από νεαρή ηλικία και με την συγγραφή μυθιστορήματος από ενήλικη. Συμμετείχα σε σεμινάρια συγγραφής με εισηγήτρια την Π. Τραυλού. 

Βραβεύτηκα δυο φορές στην ποίηση το 2013 από το ΚΕΛΑΙΝΩ με τα ποιήματά μου: "Όσο υπάρχουν άνθρωποι" και "Θα δούμε λες". Επίσης βραβεύτηκα δυο φορές στην ποίηση το 2014 από το ΚΑΦΕΝΕΙΟ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΣΙΚΕΛΙΑΝΑ 2014 σε δυο κατηγορίες ποιημάτων: Την μεγάλη ποιητική συλλογή των "ΧΑΙΚΟΥ" και την μεγάλη ποιητική συλλογή των ποιημάτων "ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ". 

Επίσης βραβεύτηκε από το ΚΕΛΑΙΝΩ το πρώτο μου μυθιστόρημα ΣΗΜΑΔΙ ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ για την πλοκή, την εκφραστικότητά του, τις ζωντανές περιγραφές του αλλά και για τις πληροφορίες που σε εμπλουτίζει πάνω στα εικαστικά θέματα. 

Μου αρέσουν τα ταξίδια, η λογοτεχνία, το κολύμπι κι η ζωγραφική. Εργάζομαι ως διοικητική υπάλληλος (Γραμματέας Τμήματος Αιμοδοσίας) στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο της Αθήνας. Είμαι παντρεμένη με τον Αντώνη (δημόσιος υπάλληλος) κι έχω δυο γιούς. Συχνά δημοσιεύονται ποιήματά μου στο περιοδικό ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ, στο ΚΕΛΑΙΝΩ και στην εφημερίδα ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ. Τακτικά θα βρείτε άρθρα μου στο ίντερνετ και κυρίως στο Mcnews, Sigmatv . 

Το μικρόβιο της συγγραφής το κληρονόμησα από τον σπουδαίο Άνθρωπο και καθηγητή πατέρα μου τον Αστέριο, που ήταν άτομο του Πνεύματος και πετυχημένος επιστήμονας. Είμαι μέλος στην Ένωση Ελλήνων Λογοτεχνών και μέλος στο ΚΕΛΑΙΝΩ. Έργα μου: ΣΗΜΑΔΙ ΕΚ ΓΕΝΕΤΗΣ, ΘΕΛΞΙΕΠΕΙΑ, Ο ΣΦΥΓΜΟΣ ΜΟΥ ΑΚΟΥΜΠΑ ΠΑΝΩ ΣΟΥ, συμμετοχή στο συλλεκτικό έργο: Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΝ ΠΟΙΗΤΩΝ – INTELLIGENTIA II και συμμετοχή στην ανθολογία: Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΤΙΧΟΣ.

 E-mail: ramadani.katrin@gmail.com F: Katerina Ramadani

Κριτική για την ποίηση της απο τον Βασίλη Διακάκη (15-3-2015 ):
"Μελέτησα διεξοδικά την ποιητική συλλογή με τίτλο «Θελξιέπεια» της εκλεκτής φίλης Κατερίνας και μπορώ πλέον να κάνω μερικά σχόλια για την ποίησή της.Από την πρώτη ανάγνωση της συλλογής αισθάνθηκα να ‘μαι «τουρίστας» και η Κατερίνα «ξεναγός» σ’ έναν κόσμο πασίγνωστο μεν, όπου ο καθένας μας πιστεύει πως γνωρίζει άριστα, αλλά με την «ξενάγηση» της ποιήτριας γρήγορα μπορείς ν’ αντιληφθείς να ξετυλίγονται άγνωστες πτυχές, φαινομενικά ασήμαντες ή προφανείς, όπου η πένα της καταφέρνει να τις αναδείξει! 

Δεν ξέφυγαν από τους στόχους της, η χιλιοειπωμένη φιλία, η αγάπη, η αναγνώριση, η φροντίδα, ο σεβασμός στους γονείς, τ’ αδέλφια... Και όμως η Κατερίνα γοητεύει τονίζοντας τις αρετές αυτές και τις αξίες με έναν ανεπανάληπτο και μοναδικό τρόπο! Γνωστά τα προβλήματα της καθημερινότητας των ανθρώπων στις τάξεις των εργαζομένων, στις σχέσεις με τους άλλους, όπως και τα γενικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας, αλλά και ολόκληρη η ανθρωπότητα. Ούτε αυτά ξέφυγαν από την πένα της! Συχνά καταπιάνεται με απλά καθημερινά αντικείμενα των οποίων τη σημειολογία αναδεικνύει σε υπερβατικά σύμβολα! 

Όποιο κι αν είναι το περιβάλλον που εστιάζει τη γραφή της, φροντίζει και το εμπλουτίζει με απέραντη ανθρωπιά και σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζει έναν ερωτισμό, στοιχείο που δίνει πρόσθετο ενδιαφέρον, «ουσιαστικό» και «διακοσμητικό» νόημα στα ποιήματά της. Τα στοιχεία αυτά είναι κατά τη γνώμη μου, ο «άξονας περιστροφής» ή ο «κοινός παρονομαστής» σ’ όλο το έργο της. Επίσης δεν είναι λίγες οι φορές που έρχεται σε ρήξη με την αδικία και υμνεί τις καταρρακωμένες στην εποχή μας ανθρώπινες αξίες. Συχνά οι υπερβάσεις της στην κατεύθυνση αυτή είναι εξαιρετικά διεισδυτικές και εποικοδομητικές.   

Αντλεί τα θέματά της από παντού, σχεδόν από κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα. Καλύπτει έναν τεράστιο χώρο όπου επιχειρεί και το επιτυγχάνει τέλεια, να δώσει μηνύματα αυτονόητα ίσως, αλλά με έναν τρόπο που άριστα γνωρίζει! Πιστεύω πως τα καταφέρνει να δημιουργεί ποίηση, κυριολεκτικά σε οποιοδήποτε θέμα. Η γκάμα των θεμάτων της θα περνούσε ίσως απαρατήρητη από πολλούς ομοτέχνους της, λίγοι ίσως ασχολούντο με τέτοια θέματα, όμως το μεγάλο όπλο της είναι ο τρόπος και η δεξιοτεχνία που αντιμετωπίζει τα θέματα, αναδεικνύοντάς τα με την ποίησή της. 

Δεν μπορώ να απομονώσω επί μέρους και να σχολιάσω ένα-ένα τα ποιήματά της, ούτε καν ομάδες ποιημάτων, αν και θα άξιζε τον κόπο, αν και θα μπορούσα να το πράξω με χαρά, αλλά κάτι τέτοιο θα απαιτούσε μεγάλο όγκο γραφής από μέρους μου, γι αυτό αντιμετωπίζω με κάποια γενικότητα το έργο της. Όμως θα κάνω μια υπέρβαση εδώ, πλέκοντας το εγκώμιο στα χαριτωμένα και βαθυστόχαστα χαϊκού που κατά παράξενο τρόπο, δείχνουν έντονα συγκεντρωμένο το ποιητικό αισθητήριό της!  

Ανακεφαλαιώνοντας, λέω λοιπόν πως η ποιήτρια, μας «ξεναγεί» άριστα στον πραγματικό και γνωστό κατά τα άλλα κόσμο μας, με τα σύγχρονα (και όχι μόνο) προβλήματά του, αλλά θα εκπλαγούμε καθώς διαπιστώνουμε να θίγει και να ρίχνει φως σε λεπτές εκφάνσεις, φαινομενικά ασήμαντες, απαρατήρητες από τους περισσότερους. Να ‘σαι πάντα καλά Κατερίνα και επίμονα δημιουργική! 

15-3-2015 Βασίλης Διακάκης.  "


 Ποίηση απο Κατερίνα Ραμανδάνη: "ΜΑΝΑ ΜΟΥ"

  Στη μάνα μου....

Πολλές μαζεύτηκαν οι λέξεις 
και ποια να ξεχωρίσω; 

Πήρα την πιο μελιστάλαχτη 
την πότισα, την έντυσα γιορτινά
κι ύστερα τη φύλαξα μέσα στα μύχια θησαυροφυλάκιά μου. 
Είχα κάνει το καθήκον μου.

Μα αυτή άξιζε πιο πολλά 
γιατί με κέρασε ζωή πολλαπλές φορές. 

Με φίλεψε,
με αγκάλιασε ζεστά,
 με άκουσε ήρεμη ως τους πιο ασθενείς χτύπους μου,
 μου γιάτρεψε τις πληγές μου. 

Είσαι υπέροχη! 
Αναντικατάστατη εσύ, Μάνα μου!
 

"Σημάδι εκ γενετής" της Κατερίνας Ραμανδάνη:Μια ιστορία της διπλανής πόρτας, με σκαμπανεβάσματα έρωτες κι ανατροπές, σαν  να ’ταν αληθινή.

Δυο νεαρά κορίτσια, η Αφροδίτη και η Αργυρώ, μεγαλωμένες σε διαφορετικές πόλεις, άγνωστες μεταξύ τους, θα συναντηθούν στο Μουσείο όπου εκθέτουν και οι δυο έργα τους, η μια ως ζωγράφος και η άλλη ως φωτογράφος. Εκεί, θ’ ανακαλύψουν ένα κοινό τους σημάδι. Σημάδι αναφοράς και δείγμα συγγένειας. Σημάδι εκ γενετής. Ένα σημάδι που σφραγίζει τα σώματά τους αλλά και τις ψυχές τους, που θα τις ενώσει  και θα τις λυτρώσει ταυτόχρονα. Ο έρωτας τις ανεβάζει στα ουράνια αλλά και τις ρίχνει στα Τάρταρα. Θα επαληθευτεί πως «Το αίμα νερό δε γίνεται».      
Κατερίνα Ραμανδάνη - Σαντραβέλλα
Βεργίνα, 2013
Σελ.174,   ISBN 960-9523-61-5 ISBN 978-960-9523-61-5
(Πηγή πληροφοριών για το "Σημάδι εκ γενετής" της Κατερίνας Ραμανδάνη:http://www.verbooks.gr/e-shop/βιβλία/λογοτεχνία/σημάδι-εκ-γενετής.html)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου