Τρίτη 9 Οκτωβρίου 2018

Ανακρίνοντας την Σωσσάνα Μανουσαρίδου!


Είστε έτοιμοι;
....οικοδεσπότης: Θεόφιλος Γιαννόπουλος


…ήταν ένα από εκείνα τα βράδια που άφηνα τα βιβλία για να συνεχίσω τις έρευνές μου στο διαδίκτυο, σχετικά με κάποια ιστορικά γεγονότα της Θεσσαλονίκης. 

Σύντομα έπεσα πάνω σε ένα βίντεο με τίτλο «Στοιχειωμένα σπίτια της Θεσσαλονίκης». Έκανα λοιπόν ένα διάλειμμα και το παρακολούθησα με μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς το πλήθος των νέων πληροφοριών που με κατέκλυσαν από την παρουσιάστρια Σωσσάνα Μανουσαρίδου, με συνεπήραν! 

Και όπως ήταν φυσικό, περιηγήθηκα και στα υπόλοιπα θέματα που υπάρχουν στο κανάλι της, συναντώντας παντού την ίδια ποιότητα δημοσιογραφικής έρευνας που ξεφευγε από τα συνηθισμένα.   

Έτσι, όντας λάτρης της έρευνας και των διασταυρωμένων στοιχείων, έσπευσα να την ευχαριστήσω αμέσως για την συναρπαστική της δουλειά, προχωρώντας συγχρόνως στην πρόταση της συνέντευξης που ακολουθεί.

Μα είπα ήδη πολλά, καιρός να περάσουμε νομίζω στην ίδια την πρωταγωνίστρια που είναι η Σωσσάνα Μανουσαρίδου, καλή σας ανάγνωση Φίλοι μου!

…πρώτα όμως ας μάθουμε μερικές πληροφορίες για την ζωή της:


Η Σωσσάνα Μανουσαρίδου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Θεσσαλονίκη, είναι παντρεμένη και έχει δυο γλυκά κοριτσάκια. 

Σπούδασε δημοσιογραφία, την γοητεύει ο κόσμος της λογοτεχνίας (έχει ξεκινήσει ήδη την συγγραφή 2 βιβλίων, αλλά και ως αναγνώστρια είναι μέλος στην Λέσχη Ανάγνωσης του βιβλιοπωλείου Αρχέτυπο εδώ και δυο χρόνια) και γενικώς της αρέσει να ψάχνει και να ασχολείται με το μυστήριο! 

Επίσης είναι λάτρης του αθλητισμού, καθώς έχει ασχοληθεί με πιλάτες, γιόγκα, χορό, σπαθασκία, κολύμβηση, και ο τελευταίος της έρωτας είναι το τρέξιμο και η πεζοπορία. 

Το κανάλι της το ξεκίνησε πριν 7 μήνες. Τον ελεύθερό της χρόνο συνήθως πλέκει σαν την τρελή, από ρούχα μέχρι χαλιά για τις κούκλες της κόρης της! 

Μπορείτε να την βρείτε φυσικά στο κανάλι της στο YouTube (www.youtube.com/channel/UCHw_V7mw2dc6U9uqwUezfCA), στο email της ss.calypso1@gmail.com αλλά και στον προσωπικό της λογαριασμό στο instagram (www.instagram.com/sossana_m/?hl=el ).

Συνέντευξη - Σωσσάνα Μανουσαρίδου

Σ’ ευχαριστώ πολύ για την θετική σου ανταπόκρισή Σωσσάνα, καλώς βρεθήκαμε! Η πρώτη ερώτησή μου αφορά τις δράσεις σου. Ποιο ήταν το κίνητρο για να δημιουργήσεις το κανάλι σου στο Youtube;

Πριν αρκετά χρόνια είχα σπουδάσει δημοσιογραφία. Πάντα μου άρεσε να ψάχνω, να ερευνώ, να γράφω. Και πάντα μου άρεσε το μυστήριο, και το μεταφυσικό. Όμως αφού τελείωσα την σχολή, και έκανα και την πρακτική μου, συνειδητοποίησα ότι εγώ δεν έκανα για αυτό το επάγγελμα. Δεν είχα την στόφα του κλασικού δημοσιογράφου. Εγώ περίμενα άλλα πράγματα, αλλιώς τα είχα φτιάξει στο μυαλό μου. Και η πραγματικότητα έπεσε πάνω μου και με καταπλάκωσε.  Ήμουν και είμαι, αρκετά ευαίσθητη, και δυστυχώς αυτή η δουλειά ήθελε γερό στομάχι. Ήμουν και είμαι, ντροπαλή και διακριτική, και ένας δημοσιογράφος πρέπει να έχει θάρρος ακόμα και θράσος μερικές φορές. Οι εντάσεις και η βία με επηρεάζουν πολύ. Φρικάρω. Σε περιπτώσεις που θα έπρεπε να τρέξω πρώτη, να ρωτήσω, να μάθω, να μιλήσω, να διεκδικήσω, εγώ μαζευόμουν και πάγωνα. Και έτσι παράτησα την δημοσιογραφία. Ασχολήθηκα με άλλα πράγματα. Δεν σταμάτησα όμως να γράφω. Ποτέ. Γράφω ποιήματα, βιβλία, ιστορίες… Ακόμα και ημερολόγιο ονείρων κρατάω.

Έφτασα λοιπόν σε ένα σημείο της ζωής μου που είχα κατακτήσει όλους τους στόχους που είχα θέσει για τον εαυτό μου. Φαινομενικά. Έιχα τον άντρα μου, το σπίτι μου, τα παιδιά μου, την υγεία μου, την δουλειά μου, την ηρεμία μου. Όμως κάτι μέσα μου με έτρωγε. «Και τώρα τι;» αναρωτιόμουν. Μετά πέρασα και κάποιες δύσκολες καταστάσεις… Και ξαφνικά θυμάμαι μια μέρα, που έτυχε να είμαι μόνη στο σπίτι, τα έβαλα με τον εαυτό μου. «Γιατί δεν είσαι ευτυχισμένη; Έχεις τα πάντα, ότι ονειρεύτηκες!.» Και εκεί συνειδητοποίησα ότι ίσως, ότι θέλησα, ήταν γιατί είχα «προγραμματιστεί» να το θέλω. Αυτό βέβαια δεν σήμαινε ότι δεν αγαπούσα ότι είχα. Θα έδινα και την ζωή μου, και αν χρειαζόταν θα έκανα και πάλι τις ίδιες επιλογές. Αλλά κάπου στην πορεία είχα ξεχάσει εμένα. Αυτό που είμαι πραγματικά, χωρίς όλα αυτά που περιμένουν οι άλλοι από εμένα.

Τα πράγματα είχαν αλλάξει πολύ από τότε που τελείωσα την σχολή. Τώρα υπάρχει το διαδίκτυο,και κατάλαβα ότι μπορώ να ασχοληθώ με αυτό που μου αρέσει. Μπορώ να κάνω ότι θέλω, όπως το θέλω, και όποτε το θέλω. Εκείνη την ημέρα γεννήθηκε μέσα μου η ιδέα για το κανάλι. Δυο μήνες μετά έκανα το πρώτο μου βίντεο.

To κανάλι σου απευθύνεται σε αναζητητές που…

…είναι σαν εμένα. Τους αρέσει να ψάχνουν τα πράγματα λίγο παραπάνω. Θέλουν να πιστεύουν ότι υπάρχει κάτι άλλο πίσω από αυτό που απλώνεται μπροστά στα μάτια μας, και που αντιλαμβανόμαστε με τις πέντε αισθήσεις μας. Που βρίσκουν την πραγματικότητα βαρετή και μουντή. Και δεν είμαστε λίγοι τελικά…

Η θεματολογία σου είναι βασισμένη στα δικά σου ενδιαφέροντα ή στις ανάγκες των επισκεπτών του καναλιού σου στο Youtube;

Καθαρά στα δικά μου ενδιαφέροντα. Δεν θα μπορούσα να ασχοληθώ με κάτι το οποίο δεν με εξιτάρει, απλά και μόνο για τις προβολές. Εκτός του ότι δεν το βρίσκω καθόλου έντιμο, δεν θα το έκανα και καλά. Γιατί είμαι από τους ανθρώπους που δυστυχώς ή ευτυχώς, ότι νιώθω, φαίνεται. Δεν ξέρω να κρύβομαι και να υποκρίνομαι. Μπορεί να κέρδιζα συνδρομητές, αλλά θα έχανα τον εαυτό μου. Και δεν αντικρίζω τους συνδρομητές κάθε πρωί στον καθρέφτη…

Θεωρείς πως το αντικείμενο με το οποίο ασχολείσαι παραμένει ταμπού στην Ελλάδα;

Όχι, τουναντίον μάλιστα. Παρατηρώ τον τελευταίο καιρό ότι έχει γίνει και λιγάκι μόδα να ασχολείσαι με το μυστήριο, το ανεξήγητο, τις θεωρίες συνωμοσίας... Απόδειξη τα δεκάδες κανάλια στο youtube που έχουν σχετική θεματολογία και χιλιάδες συνδρομητές και προβολές. Και η αλήθεια είναι ότι θυμώνω λίγο. Γιατί όταν εγώ, και άλλοι «πειραγμένοι» σαν εμένα μιλούσαμε γι’ αυτά τα θέματα δέκα και είκοσι χρόνια πριν, μας χαρακτήριζαν τρελούς και γραφικούς. Τώρα θεωρείται οπισθοδρομικός όποιος δεν ασχολείται με αυτά. Αλλά έτσι είναι καλύτερα νομίζω. Είναι καλό οι άνθρωποι να ψάχνουν, να αμφισβητούν, να μην δέχονται τα γεγονότα όπως τους παρουσιάζονται, εστω κι αν όλο αυτό το κάνουν επειδή είναι «μόδα».  

Πόσες ώρες χρειάζεσαι για την έρευνα και την δημιουργία των βίντεο και ποιες στιγμές αφιερώνεσαι σε αυτά;  

Πάντα γράφω βράδυ. Χρειάζομαι απόλυτη ησυχία για να συγκεντρωθώ, και είναι η μόνη στιγμή της ημέρας που στο σπίτι επικρατεί ησυχία. Πολλές φορές, ειδικά αν πρέπει οπωσδήποτε να τελειώσω ένα θέμα, μπορεί να κοιμηθώ ξημερώματα. Ένα βίντεο θέλει περίπου τέσσερις μέρες έρευνα, άλλες τόσες για να γράψω το κείμενο, μια μέρα για να γυρίσω το βίντεο, και μια μέρα για το μοντάζ. Βέβαια όλα αυτά γιατί ταυτόχρονα έχω να ασχοληθώ και με το σπίτι, τα παιδιά, την δουλειά.  Υπήρξαν θέματα που τα έβγαλα πιο άνετα και πιο γρήγορα,  αλλά και άλλα που μου πηραν πολύ περισσότερες ημέρες. 

Ποιο θεωρείς το καλύτερο βίντεό σου;

Από άποψη έρευνας, το πρώτο, «Ο Δράκος του Σέιχ Σου». Επειδή ήταν το πρώτο, ήθελα να βγει καλό. Θυμάμαι διάβαζα και έκανα έρευνα για περίπου δυο μήνες. Φυσικά και δεν κατάφερα να «χωρέσω» στο βίντεο όλα όσα ήθελα να πω. Και άλλα τα παρέλειψα για συγκεκριμένους λόγους. 

Από άποψη μοντάζ και αισθητικής νομίζω το «Μυστήριο στο Dyatlov Pass». 

Αν και ποτέ δεν είμαι απόλυτα ευχαριστημένη από ένα βίντεο, είτε από άποψη έρευνας, είτε από άποψη μοντάζ. 

Μπορείς να μας δώσεις ένα στίγμα για τις εκπλήξεις που μας ετοιμάζεις για  το μέλλον;

Έχω βάλει τα «θεμέλια» του καναλιού που είναι οι τέσσερις σειρές. Η βασική σειρά που είναι τα «Μυστήρια», το «Μini Mysteries» που στην ουσία είναι μικρότερα βίντεο ίδιας θεματολογίας, τις «Αχτίδες Φωτός» που είναι βιογραφίες  ανθρώπων που εγώ θεωρώ αξιόλογους, και τις «Μυστήριες Συνεντεύξεις», που μόλις ξεκίνησα. Υπάρχουν πολλά πράγματα που έχω στο μυαλό μου, τα οποία μπορούν να ενταχθούν σε κάποια από αυτές τις σειρές. Ήδη έχω κλείσει κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις, έχω στα χαρτιά 2-3 πολύ ενδιαφέροντα θέματα, και μέσα στο κεφάλι μου υπάρχουν εκατοντάδες μελλοντικά βίντεο. Κάτι με το οποίο θα με δείτε στο μέλλον να ασχολούμαι περισσότερο, είναι οι εξαφανίσεις, και  τα εγκλήματα. 


Τι θα συμβούλευες τους εξερευνητές  του παραφυσικού;

«Αγαπητέ εξερευνητή του παραφυσικού: Αρχικά, να μην δέχεσαι καμία συμβουλή. Να μην ακούς κανέναν και να εμπιστεύεσαι το ένστικτό σου. «Trust your gut» που λένε και οι Άγγλοι. Αλλιώς δεν είσαι πραγματικά ένας εξερευνητής του παραφυσικού. Να αμφιβάλεις για τα πάντα, ακόμα και για τον ίδιο σου τον εαυτό». 

Πόσο τελειομανής είσαι;

Πολύ, με τα πράγματα που αγαπάω. Καθόλου (μα καθόλου) με όλα τα υπόλοιπα.

Αν είχες το δικαίωμα να σου πραγματοποιηθεί μια ευχή, ποια θα ήταν αυτή;

Υγεία. Πραγματικά δεν νομίζω ότι υπάρχει κάτι που να έχει μεγαλύτερη αξία από αυτό. Υγεία για εμένα, τους ανθρώπους που αγαπάω, και για όλο τον κόσμο. Θα ήθελα να δώσω κάποια πιο έξυπνη και «διαφορετική» απάντηση, αλλά δεν θα ήταν η αλήθεια. 

Μια ευχή για τους αναγνώστες μας;

Να διαβάζετε. Όσο πιο πολύ μπορείτε. Και αφήστε την τηλεόραση και το youtube. Όλη η δύναμη είναι κρυμμένη στα βιβλία. Μη χάνετε χρόνο ψάχνοντάς την αλλού.

Σ’ ευχαριστώ πολύ για την συναρπαστική μας συζήτησή Σωσσάνα, σου εύχομαι να ζεις πάντα όλ' αυτά που αξίζεις!

Με όλη τη θετική μου ενέργεια,
Θεόφιλος Γιαννόπουλος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου